5/3

Idag var det dags för gruppträff igen. Denna gången var det ute träning som gällde.
Ute. Där folk kan se oss. Skrämmande.

Men det gick okej. Vi fick flytta ved från en sida till en annan (precis utanför Katjas hus så hon hade redan skvallrat att det antagligen skulle bli nått sånt då hon hade sett den andra gruppen timmen innan vår träff), springa eller gå snabbt uppför en liten backe (om det nu kan kallas backe.. upphöjning kanske är mer sant. Just nu i mitt minne var den asbrant ;)) och gå nerför och sen i parken gjorde vi olika övningar mot parkbänkarna. 
Först ville hon ha oss till att krypa under parkbänkarna, krälandes under och mellan dem och sen upp för att springa runt flaggstången. Men det var det bara en karl som gjorde. 
Han är någon mer vältränad och något mindre i omfång än vi andra. Jag vet inte hur hon tänkte där för jag vette tusan om jag ens kommit under där. 
Så vi fick oss en rundtur runt tre gator eller så på Väjern. Och benen, ja de gjorde ont så klart. Men kändes ändå mer okej idag. 
 
Förra veckans poängjakt förlorade vi med 20 poäng. Denna poänghets.
Av alla 20 deltagare har vi i vår grupp de två med högst poäng i. Och vi får höra det!
Speciellt den ena. Hon vill ha guldstjärnor och klappar på axeln varje gång vi ses. För hon var faktiskt ute i såå många timmar och hon var faktiskt och tränade på gymmet och hon går till och från Tumlaren och så håller det på heeeela tiden. "Ti hi, det är bra att ha hund, då går man mycket."

Ja. Det ligger ju nått i det. Men jag känner ändå en stress över att jag inte gör tillräckligt då för att vi ska vinna poängjakten. Där vi inte ens vinner nått mer än att vi fått mest.
Fast sen får man se lite på hur man lever kanske. Hon har hund och är tvungen och gå ut för det. Det är ju asbra.
Men sen är hon arbetslös och har då en aning mer tid om dagarna kanske? Tid att gå ut och gå med hunden 1,5 timme för att sen träna på gymmet 1 timme för sen ytterliggare 2 timmars promenad med hunden.
"Igår var jag ute och gick i fyyyyyra timmar..." Ja okej, asbra för dig. Jag var på jobbet från 7.40-18.30. 
Jag har inte ens fyra timmar kvar innan jag ska sova. Så det blir en aning mindre poäng på träningen då. 
 
Ja ja, låt dem hållas. Vill hon gå i fyra timmar får hon väl göra det.
 
Nu är det dock dags för mig att krypa till sängs. Ligger efter. Mer poäng ju om man släcker innan 22..
Natti natt.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fjantigt det där med poänghetsen. Och som du säger. Hon e arbetslös å du jobbar 11 timmar om dan typ.. Suck suck och dubbelsuck

2015-03-08 @ 20:32:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0