Gnäll

Sommaren är min chefs favorit tid på året. Speciellt när hon får soliga lediga dagar och kan ligga på sin brygga hela dagarna långa. Därför skulle man ju kunna tro att hon skulle vara på någorlunda humör. För solat har hon gjort. Äckligt brun/röd är hon! Och lediga dagar hade vi.
Men idag har inget varit bra ändå. Och inget man gjort eller sagt har varit rätt eller nått att ens låtsas lyssna på.
Och när hon är sån så tappar man själv allt vad livslust är. Dagen gick fort men var ändå oändligt lång och nu sitter jag här med huvudvärk och bävar inför imorgon. För den kommer inte bli bättre.
Vi har galna högar som ska göras och det underlättar inte när jag får lyssna på hennes suckande om att inget blir gjort.
Så vi får hoppas telefonerna är tysta imorgon för annars lär dagen aldrig ta slut på ett bra sätt.
Men nu ska hon börja med lediga fredagar så jag hoppas verkligen fredagarna är soliga i sommar. Så hon är lite nöjd en fem minuter eller så.

Att hon är ledig de dagarna innebär också att jag börjar jobba klockan sex på fredagar. Får vi se hur det går ;)

Men nu har jag fått gnällt lite så då ska jag krypa ner under täcket istället och hoppas på att tabletterna hjälper huvudvärken att försvinna.

Natti natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0