Migrän. Ej godkänd "gå hem sjukdom"?

Dagarna de går fast det inte känns så när det är söndag kväll och man har lite ångest över den långa arbetsveckan.

Idag gick jag dock tre timmar tidigare, har haft ont i huvudet sen i tisdags och det har bara blivit värre och utvecklats till migrän istället. Jobbade med det hela dagen igår men idag gick det inte mer.
Att sitta med det jobbet, rädd att göra fler siffror och stirra på en dataskärm hjälper inte direkt.
Sen känns det väl inte helt okej att sitta där och behöva kräkas i papperskorgen..
Dock verkade inte min chef tycka att det var helt okej att gå. Hon jobbar ju faktiskt alltid fast hon är dålig.
Mmm.. Hon får tycka vad hon vill. Men får jag inte vila huvudet sitter det ju bara kvar ännu längre.
Så vid ett åkte jag hem och la mig. Fick sovit några timmar och nu känns det ganska okej.
Så länge jag inte rör mig för mycket gör det inte ont alls.
Men imorgon är det jobb igen.
Då är jag ensam hela dagen så då får jag jobba på!
Skickade sms för att fråga chefen om det var nån post jag ska plocka upp på vägen imorgon, fick svaret att hon inte kommit hem än. (klockan var halv åtta)
Jag undrar om det var då jag skulle få dåligt samvete?

Nästa gång får jag väl stanna då och spy i papperskorgen, då kanske hon blir nöjd.
Det är synd att det inte syns på utsidan hur ont det gör. För det känns som hon tror man bara ljuger.
Som om jag brukade göra så här var och varannan dag.
På åtta månader tror jag att jag gått hem tidigare en gång för migrän.
Så två gånger på över åtta månader måste väl ändå vara okej?

Men snart är det dax att sova igen. Är ju fredag imorgon och då börjar jag jobba klockan sex ute på Smögen.
Hoppas det inte är allt för mycket så jag kommer ifrån i rätt tid så jag hinner vila lite innan det är dax att packa våra bilar och bege oss till Tanumstrand och digga loss till Magnus Uggla!

Kommentarer
Postat av: Caroline

knaschef. Klart det är en godtagbar ursäkt att gå hem. Du får gå te läkaren och få läkarintyg sp kan du be chefen trycka upp det där solen inte skiner. Blir så trött på sånt folk.

2012-07-30 @ 08:35:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0