Inget bra..

Helgen är över och jobbveckan har börjat.
Och jag önskar att det vore mer ledigt för jag vill vara hemma.
Som jag skrev trivs jag bra med arbetsuppgifter och så men på samma gång mår jag illa när jag åker dit.
(är det nu jag kommer få sparken när jag skriver sånt här?)
Det är en rätt otrevlig känsla, och det går ofta över fast inte helt utan återkommer i korta intervaller under dagen.
Som tur är går dagarna oftast fort. Men nästa morgon mår man illa igen. Oftast.
Men jag hoppas jag kommer in i allt, står upp för mig, och att vi snart får flyttat och få egna små kryp in för det tror jag hade gjort mycket.
Kan inte ens somna om kvällarna för att det snurrar saker om jobbet och vad man gjort, vad man glömt eller vad som blivit fel och kan bita en i arslet.
Jag vill kunna slappna av när jag ska sova inte oroa mig mer.

Nu ska jag ta och lägga mig, fast har inga planer på att börja innan åtta imorgon.
Började kvart över sju idag för att kunna gå tidigare, halv fyra, kvart i fyra nått.
Mmm, kvart över fem! Så imorgon tänker jag börja åtta och gå senast halv fem!
Kanske tidigare om jag har tur.

God natt.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Men gumman då. Du behöver jobba på ditt självförtroende, se den härliga, underbara, duktiga tjej som vi andra ser. Sen så är det alltid så på ett nytt jobb, i alla fall för mig. Man kommer hem och vill bara kräkas, man börjar tvivla på sig själv om man verkligen är rätt för detta jobbet. Men det blir bättre och självförtroendet kommer ikapp. Håll ut, jag vet att du kommer klara det och snart tycker du att det är lekande lätt, som om du aldrig gjort annat.



PUSS!!

2012-07-09 @ 23:06:25
URL: http://frutonskog.blogg.se/
Postat av: Jessica

Ja du har nog så rätt så.

Det är väldigt läskigt nu när det är på riktigt och jag är fast där. Det finns inget synligt slut på det.

Och än är jag ju nybörjare, känner bara att inget sitter från skolan! Var är kunskaperna?? Bortglömde så snart tentan var klarad gissar jag..



Sen gäller det att jobba på att tro på mig själv och stå upp för mig själv. Måste säga ifrån när hon är på sitt humör och få mig att känna mig urbotat dum.

Det kanske kommer. Hoppas jag.



Puss

2012-07-10 @ 20:43:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0