Mars 6, 2011

Ja då gick man och blev sjuk då.
Det passar ju bra när man har två inlämningsuppgifter i grupp denna veckan.
Så inte kan jag vara hemma och kurera mig inte, nej jag får snällt ta och åka in ändå.
Plus att jag kan inte missa föreläsningarna heller för nu är det snart dax för tenta och de har ju äntligen börjat lära oss nått känns det som.
Så jag ska störa mina kurskamrater med att hosta, snörvla och kanske gråta en skvätt för så ynklig som jag blir av hostandet och att inte få nån luft.
Idag snurrar inte huvudet lika mycket som igår iaf men idag känns det mer i öronen.

Igår däremot snurrade det för fullt, hade tufft att andas hela dagen och ingen av medicinerna hjälpte och sen hosta på det gör inte saken lättare.
Så när vi åkte ifrån Sandras 30 års kalas, alldeles för tidigt, åkte jag hem till mamma för jag ville inte vara ensam när jag inte kunde få luft.
Och det finns inga tvivel, jag har världens bästa mamma.
Hon bäddade mer mig bredvid sig på en hög av kuddar, nån värmekudde över bröstet och två täcken, öppet fönster för att få in frisk luft och hade koll hela tiden om jag behövde nått.
Det öppna fönstret (och balkongdörren) gjorde mycket och jag vet inte men undra om hon stackarna frös mycket?
Eller om det var tvärtom igår eftersom jag frös som en tok?
Tusen tack mamma för att du alltid finns där och tar hand om en!

Love Graphics
Men inte hade man tid att vila idag heller för man var ju tvungen att plugga på inlämningsuppgifterna med, så det var bara att åka hem tidigt.
Så pluggat har jag fått gjort och nu har jag duschat, krypit ner i pyjamasen och ska snart krypa ner under ett täcke i en säng fylld med kuddar så jag kan nästan sitta och sova.
För luft underlättar livet lite.
Så det ska jag nog ta och göra nu, jag hoppas jag får sova nått så jag är någorlunda levande när jag ska upp till bussen imorgon bitti.

Men först en sak vi inte ska glömma.
Grattis Sandra på din 30 års dag!! :D


Kommentarer
Postat av: carro a

hoppas du har lättare att få luft nu. annars är ett tips att åka till sjukhus för starkare mediciner;) Men håller me om att mamma e toppen. kraaam

2011-03-07 @ 07:24:05
Postat av: Jessica

Ja det tyckte Sandra med ;) Meeen va fasen, det går ju över ;)

2011-03-07 @ 17:39:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0