Är det så man ska vara?

Idag fick jag höra att det verkar som att jag väntar på att få jobb serverat till mig.
Jag undrar om det är så?

Jag söker jobb och sen väntar jag på svar. Det jobbet jag ville ha här hemma där skickade jag även ett efterföljande mail för att fråga hur det gick och ifall de önskade några kompletteringar.
Sommarjobbet på Ekelöfs vet jag ju är mitt och jag har frågat hela tiden när det börjar men har tidigare inte fått nått direkt svar. Igår fick jag veta att jag skulle kunna börja nu snart, då på dagtid eftersom nattpassen som jag ska jobba inte börjar förrän vid midsommar. Svarade då att jag kan börja efter tisdag, för tisdag (imorgon) ska jag jobba i växeln. Fick veta idag då att mitt första pass blir på söndagmorgon.

Det jag fick höra idag är då att jag måste ligga på mer så jag kunde börjat tidigare än söndag medan jag ansåg att de tittade när de behövde mig och jag kunde börja och det var på söndag. Alltså tar jag det som att det är fullt på de andra passen innan dess. Även att jag måste ligga på mer på de vanliga jobben och tjata och tjata.

Är det så man måste göra? I mitt huvud så söker jag, då visar jag mitt intresse och sedan kanske man skickar nått kompletterings mail som jag gjorde då, men sen är det att vänta och se ifall de visar sitt intresse.
Ska jag vara nån "störst, bäst och vackrast" människa och ringa och fråga "när börjar jag imorgon", för att kunna få ett jobb?

Jag har sökt jobb sen december och tills nu var jag ju inte klar med skolan (är ju inte helt klar än men det är ju inte ett halvår som gäller längre) så då tycker jag inte det är så konstigt att jag inte varit särskilt intressant i en arbetsgivares ögon. Jag söker fortfarande jobb, är inne på sidor iaf varannan dag.
Men den där uppblåsta sidan har jag inte där jag kan slå mig över bröstet och ringa och fråga när jag ska börja eller säga att de ska ta miiiig för att jaaag är så bra.

Jag kanskte tyckte det var lite hårt (men sant?? jag vet inte. kanske mest var egot som fick sig en smäll.) att få höra att jag förväntar mig att få det serverat när jag varit arbetslös i två veckor, har tagit ett sommarjobb som jag kanske inte helt gärna hade valt annars om jag hade haft annat val och söker "riktiga" jobb.

Man kanske borde bli en uppblåst, störst, bäst och vackrast människa.

Kommentarer
Postat av: Carro a

jag tycker då du gjort så mycke du kan... kram syrran

2011-06-15 @ 14:50:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0