Vill inte.

Jag är sur!

Så som jag hade planerat våren kommer det inte bli.
Såg mitt schema för kommande kurser för en stund sen.
Usch!
Tydligen läser vi de två sista kurserna parallellt om varandra i tio veckor.
Så det är skola tre, fyra dagar i veckan.
Två kurser..
Jag har svårt nog att fatta en när det bara är den vi har!
Och jag trodde ju så klart att det var två fem veckors kurser som vanligt och att jag då kunde läsa makron utöver det på halvfart så man får gjort den. Men det funkar ju inte nu.
Så det där med examen till sommaren, det kan jag nog se i stjärnorna efter.
Beställde även hem böckerna nu. Fyra böcker, tre till den ena kursen och en till den andra.
Av de fyra är två på engelska! :'(
Jag trodde det var klart med sånt nu.
Kostar över 1500 kr gör det med.
Så tji fick jag som kanske trodde det skulle bli pengar till mat i februari.
Men man får väl se det som så att sen är det nog inga fler böcker som ska köpas in mer denna terminen.
Vilken bara tröstar lite grann för när allt ska ut så på en gång känns det extra hårt.

Ska till studievägledaren imorgon klockan två. Tror jag. Jag kan inte gå in på mailen och se om hon verkligen gett mig den tiden. Sidan går inte att logga in på. Det känns med kul.
Så nu kan jag kanske förstå varför hon vill ses, när det plötsligt är så här med kurserna.
Det kunde de väl ha meddelat tidigare?
Så jag vet inte hur detta ska gå.
Engelska böcker, två kurser på en gång.. Det är nog ingen lyckad kombination när det gäller tentorna.
Sen är det C uppsats som gäller efter de två kurserna och då har man att göra så det räcker ändå.

Synd att jag inte är kompis med nån riktig plugghäst i skolan och bott hos den för då kanske det hade gått.

Nej nu ska jag läsa två rättsfall på 43 resp. 21 sidor.
Roligare kan man ha.

// Sur


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0