Jan. 26, 2011

Idag var då första föreläsningen på andra kursen.
Och läraren var bra, ingen Enar men inte heller någon Leif G W.
Så det ska nog bli bra, han använder även powerpoint bilder som vi får. Det gillas.
Det sura är ju då att boken är på engelska och vi ska läsa ett case till på måndag då jag ska träffa min grupp (ja så klart, dessa jäkla grupper!) och gå igenom det och svara på några frågor som vi sen ska lämna in.
Men men, det är bara att göra det. Jag har gjort ett litet schema över vilka dagar jag ska läsa vilket så det ska nog bli bra.
Fick även skickat mail till läraren i tredje kursen för att fråga om de övningar som står på schemat är nått obligatoriskt, för det blir svårt då det krockar med tenta för en av dessa andra kurserna och så.

Sen har jag funderat på idag varför vuxna människor känner att de måste påpeka att man är röd i ansiktet?
Jag vet väl att jag rodnar om nån så råkar säga hej till mig, känd som okänd person.
Det är inget jag behöver få berättat för mig. Känns som jag har hört det ett antal gånger förut.
Och är jag den enda som rodnar i världen?
Inte satt jag och sa till denna person hur röd h*n var i måndags när h*n pratade inför hela klassen?
Det är knappast nått som behöver sägas, det känner man rätt bra själv.
Trodde kanske att när man nästan är 30 inte skulle behöva höra det från, iaf vuxna, folk.
Men alla är inte så bra som jag, så enkelt är det ju.

Och så misstänker jag att chefen jag har när jag är i växeln, inte har lämnat in min timrapport. För jag har inte fått nån lönespec och inte heller ser jag på min bank att det finns pengar som ska komma in imorgon, och de brukar man alltid kunna se iaf dagen innan.
Han sa åt mig att lämna den där när jag gick, den stackars dagen jag jobbade, och det gjorde jag.
Sen tänkte ju jag så klart att han löser resten. (lägger den i rätt fack)
Men vi får väl se imorgon hur det ser ut, jag har skickat mail till honom med.
Om jag får svar är dock en annan femma.

Nu tror jag att jag ska lägga mig, denna kvällen har varit så lång.

God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0