Hjälp?

Ska vi se om det kanske är nån av er som kan säga mig nått här.

Jag ligger ju som ni alla vet vid det här laget efter med en kurs som jag hade planerat läsa nu över våren lite dubbelt över de andra två. Men sen, oj, tyckte de visst att vi skulle läsa kurserna på halvfart över tio veckor istället vilket gör min plan rätt omöjligt, eller nej.. Mer väldigt väldigt svår.

Det visar sig tydligen också att kursen inte går på distans eller halvfart alls, (vilket får mig att undra om inte de som läser på distans läser den kursen??), och att det jag har att välja på är då att läsa den på samma gång som de andra två. Alltså läsa 200 % under fem veckor. Självklart de sista fem veckorna av de tio när det gäller de två jag ska ha nu. Vilket då innebär att den tenta veckan har jag 3 tentor på en gång, och en massa krockar när det kommer till schema och sånt.
Det andra alternativet är att komma tillbaka i höst och läsa den kursen, nån gång i oktober till november.

Inget av dessa känns ju direkt lockande om man säger så.
Hur kul är det att behöva komma dit för en kurs sedan?
Men att läsa tre på en gång det är nog nära på omöjligt.

Det jag funderar lite (lite fult) på är om jag ska registrera mig på kursen, gå några föreläsningar (för jag såg att det går några på förmiddagen när jag har eftermiddags föreläsningar i en av de andra kurserna) och sen små läsa hela tiden och sen satsa på att göra omtentan? Det blir däremot mitt upp i C uppsatsen. Men om inte det går så har jag ju chansen att göra om den i augusti, innan den vanliga terminen börjar. Då har jag hela sommaren på mig att läsa.

Studievägledaren berättade att vi kommer inte få ut en examen direkt där vid sommaren, utan att det ändå tar troligen ända till hösten att göra klart eftersom det är många examen som ska ut.
Så det spelar ju ingen större roll så sett.
Och sen tror jag inte att en kurs är allt för svårt att vara utan en liten stund om man ska söka jobb, bara så länge jag har nått kursintyg på vilka jag klarat och man förklarar att jag ska göra den kursen så snart som möjligt.

Men jag vet inte, jag vacklar massor och jag har ingen direkt att prata med det om.
Så jag vill ha förslag, åsikter, kommentarer.
Inte några "mm, ja, jo" eller "det är sant".

Så, någon av er som faktiskt vågar säga nått?

Kommentarer
Postat av: Mor

Gör fulingen. Låter bäst, så kan du koncentrera dig på de andra.

2011-01-12 @ 05:24:48
Postat av: kristina

Håller med Lotta, och det låter som om du innerst inne redan har bestämt dig för det ;).

Lycka till älskade kusin, och glöm inte att du är BÄST!

2011-01-12 @ 07:29:58
URL: http://www.frutonskog,blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0