Det blir inte alltid som man tänkt sig.

En fri helg skulle jag ha, men blev inte riktigt en sådan fri helg som jag tänkte.
Jag planerade att ligga och glo på Medium mest hela tiden.
Men igår fick jag besök av Theo som ville sova hos moster så det fick han ju så klart :)
Och då fick jag med Johan som fick tjatat till sig att sova här han med ;)
Men det gick bra de spelade tvspel och såg på barnprogram tills det var dax att lägga sig.
Blev senare än vad Theo brukar vara uppe meeen det hör väl till när man är hos moster? ;)
Det och så godis ;)

Dagen idag har dock inte varit så glad. Förmiddagen var full av pojkar som spelade och Christian som slog mig i tvspel (jag som trodde jag var bra på det spelet??).
Men sen fick jag dåliga nyheter. Bertil, Börjes pappa, gick bort natten till idag.
Det var inget hastigt och det var ganska väntat men sånt lindrar inte sorgen.
Vi var hos honom igår, (jag och familjen), tillsammans med någon vän till dem som är pastor.
Det var inte kul. Men lite tror jag att det hjälpte Bertil att kanske känna att han kunde släppa taget när de var där allihop och pastorn var med. Efter vi hade gått hade de sjungit psalmer och bett någon bön och så.
Jag vill iaf tro att det fick honom att känna frid.

Så iaf, dagen idag har inte varit så munter.
Johan verkar ha tagit det bra och de andra verkar samlade de med.
Men det gör så ont i mig när jag ser på Börje och jag ser hur ledsen han är och hur dåligt han mår.
Jag vill så gärna göra allt bra, och jag försöker men jag vet inte hur. Det finns inte nått jag ens kan göra. Jag försöker visa att jag finns här om han behöver, såg till så vi gjorde mat nu på kvällen och så.
Men vad gör man? Vad kan man väl göra?
Han ville vara ensam så Johan sover här i natt med.
Vi har spelat tvspel och pratat lite om detta som hänt.

Det är ju en del av livet men inte är det nått lättare för det.


Farväl Bertil.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0