En liten fundering..

Jag funderar lite...
Nu har jag väl mest varit trött på folk i ett par månader?
En liten "vinter depp" som hänger sig fast, trots härlig vår sol?
Eller är jag bara väldigt emot folk i vanliga fall?
Ja, jag vet att jag inte gillar stora folkmassor och så.
Men detta är ju ändå så jag blir trött på alla möjliga och omöjliga folk.

Ja jag vet inte.
Men jag vet att det inte är alltid som jag önskar mig bort till en tom, lagom varm, strand.
Där de folk som finns där är till för att ge mig mat och drinkar och fläkta mig med palmblad.
(ja snygga karlar, vad då då?)
Karen får följa med för vi har inga problem med att ligga sida vid sida och läsa bok efter bok i tystnad.
Ingen dator, abstinens ett tag ja visst men så skönt ändå till sist, ingen telefon.
Ingen oro över skola eller dammet i hörnen eller över annat folk.
(jag ska ju oroa mig för gud och alla människor alltid, förutom kanske just den jag borde tänka på mest. mig själv)
Det hade varit så skönt.
Men är ju bara en fantasi.
Men kanske får ta ett varmt bad med en drink (nå ja, cola) i handen och en bok i den andra och så låtsas att jag är på den där lagom varma stranden.

Äh nu blev det mest dravel igen.
Blandat med lite personliga tankar, vilket inte är helt vanligt här i denna dravel blogg.

Nej nu ska jag nog ta och plocka i mitt kök och skriva ut pappren till imorgon.

Ha det gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0