På jobbet..

-Hur många jobbar på kommun?
- Ungefär hälften..

Så lät det troligen en gång när en liten pys var (ofrivilligt?) rolig..

Undra vilken hälft jag tillhör..



Neeeeeeeeeeej!
Så sitter jag inte.
Inte i vanliga fall ;)

Nej jag har haft det roliga nöjet denna veckan att utföra
detta mycket givande jobb..

Ser nu den ganska tomma kolumn som finns där?
Ja finns ju flera men den där det strax över mitten finns två datum?



Det är ärenden som är pågående
men som ska avslutas.
Bara en si så där 200 st.
(på ett år, det är sex års akter jag avslutat under veckan)
Och alla ska skrivas ut med.

När man gjort det så får man en liten hög med papper.



När alla ärendena är avslutade och utskrivna
(är bara själva registreringsunderlaget som skrivs ut, inte allt som ingår)
så tar man sin lilla hög med papper.



Och så går man ner till källaren



Och in i vårt arkiv



Så tar man fram akterna som det gäller..



Ja då är det bara att börja.
En akt i taget.
Först tar vi bort det gamla bladet.



Sen tar vi det och lägger i det nya.



Så lägger man in det i akten och så var en klar.



Sen är det bara resten kvar!

Sen när man bytat papper i alla akterna,
ja då går man upp och gör allt från början igen.
Fast med ett nytt år.

Det är tur att jag läser på högskola måste jag säga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0