Juni 5, 2010

Här sitter jag och väntar på att det ska åkas och få lunch hos Solveig.
Jag har det allt bra när det kommer till att få mat..
Hon föder mig nästan en gång varje helg.
Ganska ofta två gånger ;)

Jag har bestämt att jag ska bli såpass "rik" så jag har råd att köpa mig en cider om jag vill,
eller kanske en flaska vin, eller varför inte bara ha råd med att kunna gå in på Kanske..
Ibland förstår jag inte dem som "inte har pengar" men ändå har råd att dricka varje helg och gärna både fredag och lördag?
Här sitter en annan också och har inga pengar och vill kunna "festa" till det kanske en gång i halvåret.
Men nej, man har inte ens råd med en billig flaska vin eller ens inträdet på krogen?
Hur har de andra som inga pengar har råd?
Ja ja, jag får väl festa till på ett glas vatten till kvällen när det är kalas.

Nu blir det mat!

Hej,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0