Juli 28, 2010

Idag är jag trött.
Väldigt trött.
Vaknade halv fyra av att sängen vibrerade för att nån idiot spelade så hög musik.
Trodde först det var grannen här snett under och låg och såg framför mig hur jag klampade ner där och drog ur sladden (något jag aldrig hade gjort :P) eller hur jag funderade på att ringa störningsjouren.
Men då hade jag varit tvungen att gå upp och leta för det numret vet jag inte ens om jag har.
Men fick bestämt sen att det var nog inte grannen ändå, utan jag tror det var en bil som stod här ute som spelade så allt vibrerade! Arg var jag.
Det lät verkligen som de var hur nära som helst, och då hade jag ändå inte öppet.
Sen började de slira runt där ute på parkeringen så då låg jag och hoppades på att de skulle köra in i ett garage.
Och om man skulle ringa polisen. Men kommer de inte när det är inbrott eller folk blivit misshandlade lär de inte komma för jag stör mig på nån idiot som spelar hög musik och kör idiot på parkeringen.
Men till sist måste jag somnat, vaknade till en gång till av att det var äntligen tyst och sen däcka jag totalt.
Sen efter middag så har jag mest gäspat.

På tal om bilar så var det någon som hade kul natten till söndag.
När jag gick upp så såg jag hur någon ställt krukor och en bänk runt en bil som stod här utanför min balkong.

  

Inte de bästa bilderna, men ni ser ju.
Då skrattade jag lite när jag såg det.
Sen när personen som äger, eller iaf körde bilen, skulle iväg så drog han eller hon bara bort krukan som stod framför och sen körde över hela gräsmattan för att komma ut.
Händer spännande saker här på gatan ;)

Fick varit mig bort till IFO idag med, för förhoppningsvis sista gången ever (kan man ju önska iaf).
Men det gick på fem minuter sen var det klart.
Hade tid klockan ett så kom bara tio minuter sent till jobbet.
Behöver inte heller betala tillbaka nått eftersom jag inte jobbat heltid och det är såpass "lite" pengar jag får. :)
Hon tyckte jag skulle spara 100 kr varje månad.
Mmm.. Det kan hon tycka.
Det jag kan göra är att jag sparar en hel del pengar nu när jag får dubbelt men inte sjutton kan jag spara 100 kr i månaden sedan för den hundringen gör massor.
Hon har nog ganska nyligen själv gått klart i skolan men hon har väl glömt att det ska köpas litteratur och man ska ha busskort och boende och förhoppningsvis lite mat med.
Ja ja, det får bli spar nu när det blir dubbelt.
Men först efter jag har varit till tandläkaren och kanske fått handlat hem schampo och sånt och sådan mat som man kan frysa in och klarar sig bra.
Det blir tripp till Ö&B och Coop/Maxi i augusti hade jag tänkt för att få fylla upp.
Men det och tandläkaren ska (hoppas jag verkligen) inte ta hela lönen jag får ihop nu i juli och sedan i augusti.
Fast man vet väl aldrig med den där tandläkaren..

Nej nu borde jag plugga. Usch, veckorna går för fort.
Jag tror iaf att jag gör så att jag bara ägnar mig åt ett ämne och klarar den tentan.
Istället för att läsa halvdant på båda två och sen kanske inte klara nån.
Hur låter det?

Jag får resa på mig iaf, för annars somnar jag!

Hej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0