Som den "extra vuxen" jag är

Ja jag vet att jag redan sagt god natt.
Och jag vill bra gärna ligga i min säng, men vet inte, idag kommer jag bara inte ur soffan.
Jag orkade inte ens vara intresserad eller nått de gångerna Robin ringt idag.
Orkar inte vara social.
Men var inte det jag skulle älta om.

Var förut och hämtade Johan, han var på "after school" i pingstkyrkan.
Jag fick hälsa på några vuxna där, och dom pratade precis så som man skulle tro med sina fördommar.
Lungt och ganska tyst. De berättade att Johan hade varit jätte duktig och hade väldigt djupa tankar.
Sen innan de skulle gå sjöng de nån "kyrklig" liten melodi och bönen "Gud som haver barnen kär".
Jag stod i hallen och kände mig lite i vägen.. Inte riktigt van med det där guds tjofräset.

Sen var han med hem och fick kvällsmat här, och han pratade på Jesus och så. Det har han även gjort innan.
Och jag med mina (små) kunskaper försöker svara så gott jag kan.
Men han har lite svårt att förstå att Jesus levde för vääääldigt länge sedan och att även om jag är väldigt gammal (;)) inte har träffat honom. Och inte heller hans farfar även om han är ännu äldre än vad jag är.
Sen försöker jag vara diplomatisk eller vad man ska säga genom att säga att inte alla tror på just detta.
Utan att det finna många olika saker som folk tror på men att inget är mer rätt än nått annat.
Man får ju försöka iaf. Tycker ju han ska lära sig att godta att nån tror på Jesus, nån på Muhammed, nån på Ganesha och nån inte på nått. Men att alla har lika rätt här.
Får väl hoppas att det går in bara.
Johan sa iaf att han hade en bok som vi skulle läsa, jag undrar om det är bibeln det..
För den har han pratat lite på och om..
Känns inte som att jag är den mest kompetenta i hans närhet att diskutera sånt här..
Men man får ta det som det kommer.
Har han frågor försöker jag ju svara så gott jag kan.

I mitt hjärta du bor, för evigt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0