Årets sista dravel

Ja då var det sista dagen på detta året.
Tänkte först skriva om vad som hänt i år.
Men kom fram till att jag har ju inte gjort nått.
Det har varit plugg mest hela året, sommaren var det jobb.
Det som varit utöver det vanliga var väl att jag åkte till Karen en vecka.
Och jag längtar fortfarande tillbaka.

Så istället får vi blicka framåt och se vad kommande år kan erbjuda.
Det är ju ett år då jag kan ha mycket att göra.
Det är då jag förhoppninsvis blir av med kursen som släpar efter,
då jag ska skriva en C uppsats utan att egentligen ha nån koll på hur man gör.
Jag ska ta examen i juni! (hoppas jag då verkligen)
Och då får man ju försöka ha ett litet kalas för att fira det.



Jag ska söka jobb i massor, kanske lyckas komma på nån intervju till och med.
Jag hoppas på att något leder till ett jobb så man kan få börja jobba nu.
För det behövs för huvudet iaf.
Men annars finns det ju alternativet att läsa lite kurser ändå, finns fler juridik kurser jag skulle kunna tänka mig.
Eller kanske man får möjlighet till praktik, man blir inte rik på det men man kommer iaf ut och får erfarenhet.

Detta är ju även året då vi fyller 30 hela högen. Så kanske det blir några kalas ;)



Så det blir en hård vår med mycket arbete! (jag får skärpa till mig)
Följt av en sommar och höst som ännu kan bli till vad som helst.

Sen får vi se vad som händer, ifall det blir mer plugg eller jobb.
Hur som helst får man göra det bästa av det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0