Aug. 4, 2010

Idag kom kallelsen.
Med en blankett på massa frågor om t ex jag har varit opererad tidigare, om jag är allergisk mot nått som tex läkemedel, om jag får hudbesvär av plåster, om jag har metallföremål inopererade men även frågor om jag har hosta eller magkatarr, magsår, halsbränna eller sura uppstötningar.
Och så en del frågor till.
Nu undrar jag lite...
Varför i hela friden de frågar så mycket frågor för vad jag tror är en rätt vanlig enkel undersökning?
Har inte skrivit det men jag ska in för att göra undersökning då mitt cytologprov visade på förändringar.
Men inte sjutton ska de väl söva mig och operera bäst det vill för det :P
De kallar lappen för hälsodeklaration..
Där vet jag inte om jag tycker alla frågor om operationer och sånt passar in.
Visst med längd, vikt, rökning, alkoholvanor, kanske medicinering och ja då de där hosta, magkattar och magsårsfrågorna som jag skrev tidigare.

Men vad har frågor som om jag eller nån i min släkt haft problem i samband med narkos med saken att göra?
Eller inopererade metallföremål?
Och om jag använder kontaktlinser?

Det står inte heller på kallelsen vad det är som ska göras eller vad det kostar.
Men det står att det kan betalas antingen kontant eller med kort. (hade läst fel när jag pratade med dig mamma)
Men i vilket fall känns ett pris bra att veta eftersom jag får se till att ha pengar då.

 

Nej, nu har jag fått undra över detta här med och inte bara i mammas öra.
Mat har jag ätit och huvudet fått vila lite från jobbet så nu är det dax för mikroekonomi!
Lyckliga mig!


Jag ser nästan så här glad ut nu med.. Nästan ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0