Oops..

Idag har jag haft min första fadäs rörande bilar...
Jag lyckades göra sönder Börjes blinkers glas på bilen...
Jag skulle backa ut ur en parkering och svängde något för mycket så jag körde emot bilen bredvid...
Oj oj.. Så fick ju snällt parkera igen och kolla hur det såg ut, och sen vänta på henne som ägde den bilen.
Jag har ju ingen koll på hur man ska göra i nått sånt, eller vad jag ska skriva på lappen som ska lämnas så jag väntade snällt. Johan var med och pratade på att det var ju lite dumt och lite onödigt gjort.. Nä hä?! :P
Som tur var så blev det bara några märken på hennes bil där "min" stötfångare (?) drog emot.
Men glaset på blinkersen på "min" gick ju sönder då. Förstår fortfarande inte riktigt hur det gick till, för glaset är allt så sönder fram på.. Inte på sidan.. Såg inte ens först att det var sönder..
Inte förrän jag såg glaset på marken.. Oops..
Medan jag stod och väntade på den andra bilägaren fick jag ju snällt ringa till Börje och berätta vad som hade hänt.. *lite nervös* Sen var det, som tur var, en tjej som körde den andra bilen. Och vi tittade och pratade och hon sa om och om igen att det ingen fara var och att det går nog bort när hon tvättar. *hoppas* Hon fick iaf Börjes nummer, eftersom det var hans bil, och hon har även pratat med honom. Jag tog även ett kort på det som blev på hennes bil för att hon inte ska kunna komma med nån jätte buckla i efter hand. Sen om det hjälper vet jag ju inte men då vet iaf jag.
Sen när hon åkte så åkte jag till Börje för att han skulle få kolla på detta. Då kom tårarna! *haha*
Men han var lugn och sa att det kunde han nog hitta nått billigt och det var ingen fara.
Usch vad dum jag kände mig!
Men men, gjort är gjort och det kunde ju varit mycket värre.

Fick lugnat ner mig lite, Johan hade jag bredvid mig som sa att det fanns inget att gråta över och att jag skulle sluta med det. *haha*
Sen åkte vi till Hunnebo, fick ju lämna alko-budets leverans och sen till Carro och barnen.
Johan stannade en stund hos Martin då han ville det och han fick det för dem.
Så då gick jag med syster och barn och hyrde filmer och så.
Theo skulle se på Iron man.. Igen tydligen ;) Efter en stund kom Martin med Johan så då tittade de på filmen, eller ja.. Den stod på iaf och de tittade lite och gjorde andra saker lite. *haha*
När Theo och Albin sov så startade Caroline en film till oss, Patrik 1,5, som vi tittade på.
Christian, Martin och Johan försvann ett tag till Delfinen, så då var det bara vi.
Johan ville sova där och fick det även men när det var dax att åka så kom han på att han ville nog helst hem ändå.
Blev en sen kväll för honom idag men han somnade nog bra.
Fast var en tråkig dag sa han, men det enda han kunde komma på var tråkigt när jag frågade var att jag lyckats göra det där med bilen då..

Så nu sitter jag här och redogör detta ;)
Bilen är tillbaka lämnad och barnet sover, han la sig iaf när jag fortfarande var där.
Och jag ska väl försöka komma i säng snart jag med, för blev visst barnvakt imorgon ;)
Börje ska jobba och Solveig ska bort så då har jag Johan. Så imorgon ska vi till Huset Brevé och köpa nån present till kalaset han ska på imorgon. Och så kommer ju Jenny och färgar mitt hår!! Wwiiee...

R har förresten inte hört av sig och har inte gjort det på ett par dar nu.. Han är nog lite putt..
Men men det går nog över det med.
Än så länge har han iaf inte sagt att vi ska lämna tillbaka nycklar och sånt. ;)

Så om jag ska ta och borsta tänderna och så då..
Men där fick ni iaf läsa om min lyckade utbackning :P

Natti natt

Hugs and kisses

Kommentarer
Postat av: Kristina

Kan trösta dig med att jag har också pajat blinkersglas, två gånger. Jag har backat in i svärmors och svärfars bilar två gånger, hahahaha. Kände mig som världens fån, särskilt den andra gången =P . Så om ett tag kommer du kunna skratta åt detta. Puss på dig vännen!!

2009-02-28 @ 09:03:21
URL: http://mammakristina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0