Söndags dravel

Ibland, eller ja rätt ofta, när jag kommer att tänka på nått. Nått som jag borde göra eller nått jag borde påminna någon om eller säga så kan jag inte tänka på nått annat innan jag gör det. Detta brukar oftast ske när jag ska sova, så klart.
Då när man inte kan med att skicka sms till folk för de kanske sover och så.
Igår fick jag en sån. Jag kom att tänka på att jag skulle lägga in nummer på snabbuppringningen på telefonen.
Ifall det skulle hända mig nått så de bara kan ringa första numret där. Det var ju en trevlig tanke! NOT. (Sen om de ens gör så det kvittar men det var nått jag var TVUNGEN att göra)
Detta snurrade i mitt huvud medan jag försökte sova, klockan var ju mitt i natten (för somna kan jag inte göra nu igen fast jag är trött) men till slut fick jag då ge med mig och göra det. Så mamma hamnade ju först och sen la jag in Carro och Martin, men då kom jag på att de vet ju inte vilka dom är! Så då fick jag ändra så det står syster och bror efter deras namn. Men vilken tanke att få, en rätt otrevlig tanke ändå. Men nu har jag lagt i tur ordning jag tycker de ska ringa.
(mmm jag vet.. så funkar det nog)
Men sen kunde jag släppa det och somna så skönt.

Idag har jag försökt plugga, som jag gjort den senaste veckan.
Jag tror det går rätt bra faktiskt :) Det känns rätt bra iaf.
Men det jag gör nu, räknar på finansiell ekonomi, blir man så trött av. Så då räknar jag i ett par timmar, sen en paus en halvtimme eller nått och sen räknar två timmar. Annars funkar det nog aldrig!
Det får bli lite då och då så det kanske fastnar istället för bara trycka in och så är det borta när jag lämnar skrivbordet.
Men som sagt det känns bra, får hoppas det fortsätter så bara ;)

Nej nu får jag väl ta tag i det igen, är så mycket olika sätt att räkna på så man blir lätt snurrig.

Hej.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Tänkte på det själv här om dagen, lite kusligt. Men man ska ju skriva någon förkortning också som betyder att de ska ringa det numret. Har du någon aning vad det är för förkortning???



Kul att det känns lite bättre med läsningen, håller tummarna för de närmsta tentorna♥

2009-08-16 @ 19:44:17
URL: http://mammakristina.blogg.se/
Postat av: Jezz

ICE är förkortningen. Förkortning för "In Case of Emergency".

Står lite om det på denna sidan hittade jag.

http://www.jonasweb.nu/sidor/datorn/mobilt/ice.html



Finns säkert fler sidor men tog den första jag hittade ;)

2009-08-16 @ 21:09:23
Postat av: Kristina

Tack!!

2009-08-16 @ 22:01:25
URL: http://mammakristina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0