Here we go again

Vill ni höra något ovanligt?
Jag tror Börje blev putt på mig nu...
Han frågade om jag "kunde hämta Johan imorgon ifall han inte hann".
Och visst hämta honom kan jag för att Börje sen inom en timme kommer.
MEN det är inte så han menar, utan han menar: Kan du hämta honom och ha honom hela kvällen tills jag tycker att jag ska komma hem. Och det går jag inte med på just nu när jag måste plugga.
Sa till honom i söndags att jag inte kan vara så mycket barnvakt nu ett par tre veckor fram utan att jag måste göra detta.
"Ja okej". Detta var i söndags.. Och sen igår frågade han samma sak som idag, om jag kunde hämta Johan om han inte hann och då trodde jag fortfarande det betydde att han skulle komma rätt snart..
Vilket jag fick förklarat för mig sen att så inte var fallet. Då blev jag irriterad för jag hade gjort planer med Robin att vi skulle ses efter jobbet så jag fick suckat och muttrat ett tag så fick Börje fixat att Solveig kunde ta honom, inte hämta honom, men ta honom sedan vid sex, halv sju. Så klockan fem över sex lämnade jag honom, Robin körde oss för annars hade jag väl aldrig kommit hem när han ska dra benen efter sig och kolla stenar.
Det gick inte ens en dag utan att han frågade trots att jag sagt till honom!
Så när jag nu, idag, frågade honom när han trodde han var hemma imorgon och jag fick svaret att han inte visste för han vet ju ALDRIG hur han jobbar så frågade jag honom ifall han kom ihåg det jag sagt eller om han bara viftade bort det som nonsens? Och att skolan går före att hjälpa honom och att det måste vara så. (detta är på sms)
Sen fick jag inget svar, helt tyst. Så då fick jag skickat och sagt att jag hoppas ju inte han är arg nu för, ja, han måste ju fatta. Så då fick jag att han är inte arg och att farmor hämtar Johan imorgon istället. Mycket kort och enkelt.
Så jo... Jag tror allt han blev putt.
Men det är på tiden han fattar att hans liv inte går före mitt EGET.

Trött att vara nån jävla trasmatta man kan trampa på och torka fötterna på.
Men som vanligt går det väl över och allt går till det normala igen.
Lär mig aldrig, tydligen.

Förresten.. Det är ingen som vet om man kan köpa en plugghäst hjärna med fotografiskt minne någonstans?

God kväll.

8 minuter senare.. Oj.. Nu var jag så där snabb igen som man kanske önskar man inte alltid är.
Skrev på msn men så är han så kort så då rann bägaren över lite grann så jag skrev att han kunde ju höra av sig när han är på bättre humör igen (han har varit konstig i humöret i ett par veckor nu) för nu är jag jävla trött på hans humörsvägningar. (inte exakta orden men själva innebörden är den samma, inte lätt att komma ihåg ordagrant heller)
Så trött på att allt är kanon ena SEKUNDEN för att i nästa bli snäst åt eller att han bara sätter sig och stirrar.
Det stora problemet är inte att jag inte tror han kommer höra av sig.. För det kommer han.. Förr eller senare behöver han barnvakt eller är hungrig och vill laga mat ;)
Det stora problemet är att JAG ska kunna hålla mig ifrån att höra av mig..
Funderade på att stänga av mobilen helt, men.. Då missar jag ju de andra som hör av sig oxå.
Är ju inte direkt många som hör av sig till hem telen eller via telefonsamtal alls utan allt är ju mest sms.
Ja ja, det är bara att vara hård.
Visa att man kan stå upp för sig för nu jäklar får det vara nog.
Undra hur jag kommer sova i natt...
Det märker jag om en stund, har planerat tidig sovning idag.
Ingen mer växel nu, utan nu är det Miljö och bygg som gäller resten, blir säkert bra.

God kväll. Igen.

Kommentarer
Postat av: Mor

STÅ PÅ DIG!! KRAM

2009-08-12 @ 05:01:56
Postat av: Mor

Låt ingen jävel sätta sig på dig. låt dem gärna sätta på dig, men aldrig aldrig sätta sig på dig.

2009-08-12 @ 05:33:10
Postat av: Kristina

Håller helt med Faster!!! Stå på dig tjejen.

Puss!!

2009-08-12 @ 10:52:36
URL: http://mammakristina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0