Väntar

Sitter i skolan och väntar på att tiden ska gå.
Tur det finns datorer där med ;)
Men nu är det bara en timme kvar, fast blir stopp i Uddevalla för han ska byta däck där men men jag slipper köpa busskort iaf :P

Första föreläsningen är gjord, och han läraren, han lyckas få en kvart att kännas som en timme?! Jag fattar inte..
Så trött blev jag så ögonen levde eget liv och flög runt i skallen på mig, fast inte åt samma håll.
Men satt där gjorde jag iaf.
Och jag kan inte kolla efter böcker är ju tydligt. Eller ja, jag hade rätt, ena boken kostade nästan 1500 MEN det var den inbundna, fanns en häftad för 570 istället. Tur jag har koll... *hmm*
Men fick även veta att Finance är samma som Financial enonomics, bara att den senare är en senare upplaga så man kan använda Finance boken. Och nu har jag kollat igen och den finns på biblioteket :)
Visserligen inte den nyaste av upplagorna men så mycket kan det inte ha ändrat sig tycker man ju.
Kollade hur länge man får låna med, och det är vanligtsvis 4 veckor.. Vad betyder det? Att vissa böcker har kortare lånetid?
Ja ja, jag får dit och fråga. Nått lånekort har jag inte heller, det försvann för 10 år sen.. Undra om det räknas som nytt då eller om jag måste betala för ett ersättninskort. Märker jag väl..
Men är det fyra veckor är det lite jobbigt eftersom tentan är om fem veckor så det sista har jag ingen bok isf, och det är ju ganska dumt.. Ja ja, allt löser sig väl.

Föreläsning imorgon med, och då blir det troligen lång väntetid, då slutar han nog inte förrän tidigast halv fyra. Men finns ju datorer ;) Och jag antar att det finns en bok på biblioteket om det vi läser som man kan låna medan man sitter där. (om man inte fått lånat boken hemma)
Sen inget mer Trollhättan denna veckan. Onsdag får jag Johan på morgonen, Börje ska vara inne i Trollhättan åtta, dax för teoriprov. Så för att Johan ska slippa bli uppslängd till fritids så tidigt (vid halv sju) så får han komma till mig så får jag lämna honom.
Tror det är det som är planerat i veckan.
Såg i kalenderna att det är ju snart maj och Martin fyller på lördag! Oj! Det har jag haft ingen tanke på.
Caroline skickade ju och fråga om jag visste vad jag skulle ge förra eller förr förra veckan men sen har jag kopplat bort det direkt igen. (Nej Karen, har inte missat att du fyller på torsdag :P)

Hade lätt kunnat ta en cheeseburgare på McDonalds sen... Men han bantar ju :P Och jag har ingen lust att sitta med sånt själv. *haha* Så får strunta i det.
Måste komma ihåg att handla när jag kommer hem med, mitt bröd hade visst gått ut för två dar sen.. Oops. *haha*
Så det kanske är dax att få hem lite mat iaf. Om man bara visste vad man skulle ha. Hatar att handla.
Men ingen annan som gör det för mig så.

Åhh så sakta klockan går... Vet inte vad jag ska göra mer på datorn nu. *haha*

Men jag får väl läsa nyheterna eller nått. Blir säkert bra.

Kisses

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0