Dravel

Jag är så rastlös!!!
Hade fredagskväll hos Robin som vanligt, var där vid åtta men den var visst slut redan tio över tio..
Ja hopp, var ju bara att traska hem.
Och nu sitter jag här och är så uttråkad så jag vet inte vad.
Inget bra är det på tv heller och har ingen annan jag kan träffa nu.
Jag behöver fler vänner som kan vara fria en fredag kväll, som inte sitter fast med familj eller går och lägger sig tio..

Läste en blogg där en tjej som är gravid skrev att alla vännerna verkar försvinna bara för att hon är gravid.
Och det har jag hört förut och sen tänkte jag att det är lite underligt det där för så där kan jag känna igen att man själv tänker, fast tvärtom. Att bara för nån är gravid så duger inte en annan som inte har ungar runt benen. Och även det har jag hört andra säga, för då "passar det bara" att träffa andra gravida eller mammor.
Vem är det som drar sig undan vem när det är så på båda håll?
"Duger" inte vännerna bara för de blir på smällen (eller för dig Karen, befruktade.. :P) eller för att de INTE är på smällen eller har ungar?
Vem skulle duga då? Måste man hålla sig till de som är som en själv?
Kan ju låta trist tycker jag. Man får väl vara vänner ändå, försöker iaf även om det känns som man "inte duger" för man själv inte är låst.

En annan sak som jag tänkt på i veckan som är lite skrattretande, är att andra verkar ha ont av att jag är singel?
"Tycker ju synd om dig". Öhh.. Varför?? Och när jag berättade om detta fick jag till svar "Ja men han tänkte nog bara på dig". Ja ha..? Men har jag sagt att folk ska tycka synd om mig? Och när har jag gjort det isf?
Så jag vet om jag pratar i sömnen eller är schizofren.
Och denna människa som tyckte synd om mig han skulle då leta upp nån.. Ja ha, lycka till sa jag då, för jag har några krav. 1, han ska inte vara upptagen. 2, han ska inte vara dum i huvudet. 3, han ska helst inte ha några barn.
Och då fick jag "Oj, ja då blev det svårare".  Hmm.. så vad hade han tänkt "fixa" till mig då?!
Vill inte vara med om att ta en upptagen karl, orka med fler idioter och barn, nej tack, been there done that.
Ska ju vara nån som jag kan få ha för mig själv. *ego*
Sen föreslog han sin svåger.. Men fick ju snällt avböja det. *hahaha*
Nån måtta på det får det väl vara. Tur att de jag känner inte känner så många andra som inte jag känner för det hade väl blivit något dumt försök till ihop-parning snart. Vissa mer troliga till det än andra. Inga namn nämnda men jag tänker på dem just nu.

Men suck så tråkigt jag har, så då får jag väl lika gärna lägga mig och sova för inget på tv är det heller.

God natt på er från stackars stackars mig. ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0