Snart natten

Igår efter jag hade lagt upp inlägget så kom jag på vad det var jag hade tänkt skriva mer ;)
Men då orkade jag inte starta på nytt.
Det var två saker.
Det ena var att jag igår för en kvart kom på att jag tycker det är rätt roligt med ekonomi ändå.
Men bara vissa delar :P Så helt fel ute är jag väl kanske inte ändå med detta.
Men vi får väl se hur det går :/

Och det andra var att jag la upp mig på nästa kurs på våran sida på nätet, för skolan. Och i kurs.. öhh.. pappren så står det en bok som vi ska ha och från år 2000 tydligen, letade då. Hittade till slut en bok av samma författare och med samma titel, från senare år men det lär ju bara vara en ny upplaga eller nått. MEN så tittade jag på det som läraren lagt upp, om vad han ska prata om på föreläsningarna (som är på engelska va klart) och där står det en annan bok, fortfarande samma författare men en annan. Så jag letade upp dessa böcker, och den ena låg runt 550 kr, den som står i kursbeskrivningen (där kom jag på vad det hette :P) och den som läraren skrivit kostade nästan 1500!!
Jag hoppas innerligt att han INTE har rätt, för inte en chans att jag köper en bok för det!
Den andra tror jag (kollade på så många olika) faktiskt fanns här på biblioteket, om man nu fick låna hem den, det fattade jag aldrig. Men det hade ju varit så mycket bättre.
Får se om jag ser nån av de andra i skolan imorgon och fråga om de vet vilken det är man ska ha.
Kan ju vara bra att ha koll på.

Nu gäspar jag mest och funderar på hur mycket det egentligen är som fastnar i huvudet just nu.
Inte mycket skulle jag tro. Sitter och försöker intala mig att jag kan, jag kan, jag kan.
Men, nej det gör jag inte. Jag hade nog kunnat skriva om sakerna lite allmänt, eller det vet jag att jag kunnat. Men det är ju inte sådana frågor direkt. Där ska jag plötsligt tänka och veta hur man ska lösa saker ;)
Men men det får bli som det blir. Känns det inget bra imorgon när jag åker hem får jag fortsätta läsa på samma gång som den andra kursen, och göra omtentan i slutet på maj.
Är bara fem veckor kvar i skolan nu! Helt sjukt, första året är snart klart.
Undra om det blir fler bara. Måste det bli om jag inte tänk slå slag i saken och faktiskt bli arbetslös och hemlös, vilket jag ju inte har nån större lust med.

Nej nu ska jag läsa pappren om EU: och anteckningarna och sen ska jag faktiskt lägga mig.
Väskan är packad till imorgon och bilen tankad. Så behöver jag iaf inte tänka på det.

God natt

Kisses

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0