Oj

Här har jag visst inte varit och skrivit sen i onsdags!
Tiden går fort det var då ett som var tydligt.

Ja.. Då får jag väl dra en sammandraging igen.. som vanligt :P
Här har gjorts inte en sak.. Eller ja, inte mycket iaf.
Jobbat, legat på soffan. Träffat Emma och Robin, glott på tv. Legat på soffan, städat lite, varit hos Robin, glott tv.
Legat på soffan, hjälpt till att tvättat Robins bil, glott på tv hos Robin, suttit vid datorn.

Japp där har ni mina senaste dagar. Mycket spännande och givande!
Eller inte ;) Men men de har varit bra så det duger fint. Så gott som det varit att bara slappat som denna helgen har det inte varit på myyyycket länge.

Ibland kommer jag på så bra saker som jag vill skriva här. Men sen kommer jag på att folk läser ju här *haha*
och har ju ibland lite svårt att helt förklara hur jag menar med bara skrivna ord.. Ja när jag pratar med :P
Men sen så är väl det hela meningen med en blogg, att folk läser vad man skriver och funderar och tänker på.
Eller?

Som i fredags gick jag hela förmiddagen nere i källar arkivet och funderade på hur det kommer sig att man "blir mindre värd" bara för man själv inte har barn? Man är väl ändå vänner? Eller blir jag mindre kul att umgås med för att jag inte har en egen liten parvel?
Jag säger inte att jag inte förstår att livet förändras för en förälder, jag är inte dum, men det hur kommer det sig att en barnlös vän ses mer sällan än en med egna ungar?
Är det för att det är så roligt att prata barn och blöjor och sånt med varann alltid så en annan som inget har att komma med inte räcker till?
Är det att man måste skaffa sig en liten skrik hals som vill till för att man ska vara intressant att umgås med?

Hmm.. Ja sånt är det jag kan fundera på.. Och nu kommer det säkert vara nån som tror att jag menar den och ta illa vid sig och sånt.. Men men sånt som händer. Det är en allmän undran inte menat som att klanka ner på nån speciell.

Finns många fler funderingar.. men de tar vi en annan dag, ska duscha nu så håret hinner torka innan det är nana time.

Pussar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0