Bröllopet

I lördags var det ju bröllopsdax :D
Jag gick där hemma och fixade i ordning mig och sen kom Louise och hennes föräldrar och hämtade mig och så bar det av till Skaftö. :)  

Redo för bröllop!
 

Varm!


Vi var ju lite osäkra på hur det såg ut vid färjan så vi tänkte det är bättre att vara tidiga än komma för sent.
När vi kom fram så kom vi med på första färjan som gick direkt. Var extra insatta turer för det var så mycket bilar.
Så när vi kom fram till kyrkan var det en tre kvart kvar tills det skulle börja.
(Stolta över oss mamma? ;)) Så vi satt där i bilen och väntade medan vi spanade efter folk som kunde vara andra gäster. Till slut kom det ett gäng med folk och strax efter det kom det folk vi kände igen så då gick vi ut och ställde oss med dem.
Snart fick vi gå in i kyrkan och sätta oss.. Var en liten kyrka :)
Strax innan halv kom Andreas ut och hans bror och best man Daniel.
Ni ska veta Andreas var nervös! Han stod där och lite panik fnittrade och så..
Det skulle börja halv fyra.. Men blev lite sent så då ställde sig prästen och sa att det inte var för att bruden ångrat sig utan för att det var några gäster som letade parkering.
Och sen så började det =)

Här kommer hon! =D



     


De svarade båda ja utan tveksamheter och vi sjöng några psalmer och så sjöngs det en solo sång innan det var klart :)
Så mötte vi upp dem på utsidan och kastade lite ris, jag hade med mig lite själv för var ju osäker på om man skulle kasta ris eller inte, men visade sig att Andreas föräldrar hade med sig ris till alla och fler där till! Så det kastades då!

           

När de åkte iväg för en tur så gick vi andra upp till Folkets Hus där kalaset hölls.
Vi stod på gräsmattan utanför och fick oss ett papper med en sång och en ballong.
Meningen var att vi skulle sjunga för dem när de kom fram och smälla i ballongen..
Och vi försöket ju iaf sjunga.. Det gick ju lite si och så med det.. ha ha ha
Men ballongerna small iaf!
Så blev det champange att skåla med och mingel.
Och så skulle de fotografera alla par... Ja det kändes ju lite dumt.. Skulle man stå där ensam då?
Alla andra går fram i par och så står man där ensam medan folk glor på en?
Vi var inte så många singlar.. Så pojkarna gjorde så att de ställde sig tillsammans och Louise och jag stog oxå ihop.
Vad då lite utpeckande.. Titta på mig, jag är själv! :P

Valeska Ragnestål!


Sedan blev det in och hitta sin plats att sitta på, på själva "ritningen" där man såg sitt namn satt jag på kanten..
Tänkte jag att "ja ha här sitter man på undantaget ensam ja!"
Men jag satt allt på långsida som vanligt folk bara att jag ingen hade mitt emot mig då det var en som inte kom i sista stund.
Och de hade satt oss så vi satt ihop, vi som inte kände nån men visste vilka vi andra från Kungsham/Smögen är.
Det kändes skönt. =)
Så hade deras toast master en jävla klocka jag och tjejen som satt snett mitt emot mig gärna skulle vilja stampa sönder!
Den plingade han i rätt som det var när det var tid för tal och sånt.
Och det stackars brudparet fick inte en ledig stund eftersom de var tvungna att pussas så snart nån klingade i glasen, och de borta på andra änden tyckte tydligen det var väldigt kul att klinga för det gjorde de heeeela tiden.
Maten var god, jag får ju erkänna att jag var lite orolig över det innan... jag vet ju hur jag är med mat ;)
Men det var då inget fel på den =)
Och efter middag och lite paus så var det dax för tårtan..
Och jag satt så perfekt för att få fina kort när de skulle skära upp den!
Jo men ett kort då springer det en karl i vägen! (de var duktiga på att springa framför)
Och så fick jag tagit ett kor snabbt men då ser man inte Valle, och sen stod varenda människa framför mig helt plötsligt!
Så jag såg inte en sak när de skar upp tårtan eller nått! *trist*



När tårtan var uppäten och vi sjungit den sista sången. (Ja vi försökte oss på att sjunga flera gånger.. Men inte blev vi nått bättre nån gång.. *hahaha* Till slut sjöng vi Bä bä vita lamm bara för att vi skulle visa att vi kan sjunga högt när vi väl kan en låt :P)
Så började de göra plats för dansen =)
Men deras första dans som gifta fick jag ju inte kort på va klart.. Jag är en kass fotograf!
När de dansat en stund började andra par dansa de med och till slut sa Dj:n att alla skulle upp och dansa, alla par...
Ja då kände vi oss lite utanför igen ;)
Men vi var tre tjejer och de var ju tre pojkar så vi löste det ändå. De andra två blev uppbjudna så till slut fick jag ju dra upp den sista själv för ingen fick stå still. *hahahaha*
Och sen dansade vi på! Och det blev varmt! Men det var så kul :D
Fick t om den där dansen Andreas pratade på, på Kanske en gång för länge sen. *hahaha*
Valle hade påminnt honom ;)

     


 


Tyvärr slutade kvällen rätt trist för mig..
Efter dansandet blev jag så varm och fick huvudvärk och blev illamående så den sista timmen var jag mycket och kramade toaletten.. Och ja.. jag var nykter! Jag skulle ju köra hem.
Så jag satt lite undan och tittade på alla andra när de dansade loss. :)
Vid tolv var det dax för Valeska och Andreas att åka till hotellet och fortsätta ensamma.
Så då började festen avta lite, dj:n spelade till ett ungefär och det var då vi åkte med för då var det tyst och folk visste nog inte vad de skulle göra. Så vi tog tjugo över ett färjan över till Lysekils sidan och sen bar det hemåt :) 
Tre pojkar i baksätet som att och snarkade på kapp och Louise satt fram och blev väldigt tyst efter ett tag så hon halv sov nog hon med ;)
Men hem kom vi =D
Och så var den dagen gjord.

Så tusen tack för en trevlig eftermiddag och kväll och en massa lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0