Julen

Ja.. Då var julen över?
Är väl några jul dagar kvar men inget man gör nått på :P

Vi hade ju julfirandet igår hemma hos mamma och åkte dit på förmiddagen nån gång.
Vi gjorde inte mycket där först. Var till Konsum och handlade lite, sen började mamma med potatisen nån gång under eftermiddagen och jag satt med budget arbetet.
Sen var jag och hämtade Caroline så hjälpte hon mamma med gratängerna och så kom Micke.
Sen vid sex hade alla kommit och det blev mat. Gott var det! :)
Sen efter diskande och bort plockande och så blev det julklapps utdelning. :)
Så några paket fick man ju att öppna :)
Fick mig en fin vit handväska med plånbok och inte att förglömma.. Fem kronor!
En jätte härlig pyjamas.
Och mamma tyckte jag behövde lite verktyg ;) Så fick mig en liten rosa verktygsväska med rosa verktyg i. *haha*
Och så pengar, vilket ju alltid är bra att ha :)

Efter klapparna blev det spelande :) Vi spelade Buzz.
Spelade mot tre killar som klagade på att jag bara vann ;)
*haha* Men men, vann ju inte hela tiden! Men det tänkte man nog inte på. *haha*

Sen när alla hade gått och vi suttit en stund och tagit det lungt satte jag mig med budgeten igen och mamma gick och la sig.

Idag var det mat igen och lite fler klappar som skulle delas ut.
Vi var först en kort sväng hos Susan och mamma gav henne julklappar.
Sen hem och åt julgröten.
Och så satt jag en sväng med budgeten igen.
Vid två kom Caroline, Christian, barnen och Janne.
Sen vid fyra kom Börje och Johan och så var det dax för mat.
Efter maten och så, blev det klapp utdelning igen :)
Johan fick alla sina kläder, så nu hoppas jag bara på att han får dom på sig.
Onödiga pengar annars.
Fick mig ett par paket jag med :)
Ett paket, väl tejpat är det minsa man kan säga om det! Det var så mycket tejp!
I det var det fyra chokladkakor :)
Och sen ett inte lika väl tejpat paket med en bok i. Samma bok jag fick från honom förra året ;)

Vi åkte hem tidigt, redan vid sex. Försökte få oss att stanna ett tag till men blev inte så.
Så fick packat ner de nu rena kläderna och packa oss ut i bilen.

Sen har jag kollat på Grease och nu ska jag över till Robin.
Fast vet inte om det blir fem minuter eller resten av kvällen.
Förstod aldrig det.. hahahaha
Men det lär jag ju märka om inte annat :P

Så fortsatt trevlig jul på er.

Kisses

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0