Bruksvärde

Någon som vet hur man räknar ut bruksvärde i ekonomistyrningen?!??!??!
Det andra fattar jag men måste kunna räkna ut bruksvärdet för att kunna få fram svaret om kalkylmässonga kapitalkostnader. OCH JAG FATTAR INTE!! Finns inget logiskt jag kan se som kommer fram till det.
Ena gången är det 4/10 gånger en summa, nästa 3/8 gånger en summa.
Jag har förstått så mycket som att siffran under / är åren för avskrivningarna men vad siffran över betyder och hur f*n den kommer dit, DET fattar jag INTE!
Blir galen.
Försökte hitta nått i lathunden över uträkningar vi har, men neeeeeej då.
Sökte på nätet, men neeeej då!
Fastnar ju lite grann nu när jag inte vet hur man kommer fram till det.
Och i boken står det bara en massa text och det är för svårt, då måste jag ju vara smart för att fatta.
Är nått om tidigare avdrag och hur mycket som är kvar och sånt.

Åhhh!!!
Det hjälpte att klaga här. Jag kom på det!!!! wwwiiieeee!!!
Slapp jag skrika och skälla och så för grannarna just nu iaf. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0