Och nästa steg blir...?

Helgerna går galet för fort! 
Ska nog försöka ta en ledig fredag någon vecka här framöver för att få en långhelg. 
Fast ska vi vara ärliga är det antagligen bara en tanke som aldrig kommer bli mer än så. Men det låter väldig lockande. 
Ska till Jenny på fredag så kanske det iaf kan bli en kortare dag, sluta tre istället för halv fem.. Fast troligen inte nu när jag tänker efter, är ju momser som ska göras nu så lär väl inte gå ändå. 

Just nu funderas det en del här i mitt huvud (och bli inte för chockade nu när jag kommer in på så "privata" saker) och jag börjar tycka det är fasligt tråkigt att "alltid" sitta ensam i mitt vardagsrum. För snart ett år sen träffade jag ju en i Gbg när jag var där på kurs men det var ju inget som har följts upp och vi har en liten sms kontakt nån gång ibland så där bar tredje vecka. Alltså inget jag är intresserad av att ta vidare heller. Sen finns det kontakt med en annan som ger lite dubbla budskap. "Älskar att vara singel" (fine, det tar jag) men sen ändå ska höra av sig, skriva "vill ha dig" och ha koll på vad jag gjort om helgen. Och nej, jag har svårt att tro att det bara är för att "rumla runt" för det är knappt så det har skett ändå. 
Så därför förstår jag inte. 
Men iaf. 
Jag har, lite smått, börjat fundera på det där med typ match.com. 
Och ni vet hur den tanken tar emot! 
Det är inget jag nånsin haft särskilt bra saker att säga om ;)
Dock kostar det en del pengar. 300 kr per månad tycker jag ändå är mycket om man inte är väldigt aktiv. Vilket jag mest troligt inte hade varit. 
Men jag vill inte vara för evigt ensam. Jag vill ju få chansen iaf att skaffa familj. Och den får jag inte genom att bara sitta här med Håkan framför tvn. 
Är väldigt rädd att sluta som min chef. Hon är säkert nöjd med sitt men jag vill inte bara ha jobbet och vara ensam och tråkig. Det är bara ett jobb för mig, inte mitt liv. 

Det är dags att komma vidare och göra nått med livet. Jag gillar min soffa och mina serier och bara kunna ligga i sängen hela dagen men vill ju ändå ha ut mer av det.

Så vi får väl se om jag tycker det är värt pengarna (vilket fortfarande är ett stort nej) till sist och gör nått åt tanken eller om jag går in i nån bubbla där jag låtsas acceptera att jag är själv och barnlös för evigt. 

Men först ska jag ta denna kvällen och sova så måndagsmorgonen inte är för jobbig imorgon. 

Puss & kram

Kommentarer
Postat av: Helen

Kör på match! Testa en månad, va aktiv och se vad som händer. Är det kasst så gå ur. Eller säg till "jag vill va singelkilken" att skärpa till sig för velpellar är ju jobbigt ;) Nu ska jag fortsätta plugga. Kram på dig!

Svar: Hahaha. Ja han hade nog behövt höra det ;)
Ja.. Jag funderar.. Så kanske.. :)

Hur går det med pluggandet?!?
Väntar på att du ska skriva nått så jag får mig en uppdateringen :)
Kram!
Jezz

2013-09-30 @ 12:02:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0