Dravel, as always

Det går mellan gångerna.. Men nu var det iaf inte en månad sen sist. 
Och inte har jag nått nytt att komma med heller.

Samma gamla spår dag ut och dag in. 
Vad kan man göra för att bryta dem? Känns som jag mest bara sitter och väntar. På vad då?
Att åren ska gå och inget händer? 
Jobba måste man ju, för man behöver ha inkomst för att ha boende och mat och annat skräp.
Så det kan man ju inte direkt ändra på.
Borde nog (nej borde !) ta tag i träning och komma igång med nått sånt.
Men motivation och ork och lust och allt finns inte. Inte en endaste lite gnutta.
Det enda jag längtar efter när jag är på jobbet är att få komma hem och lägga mig på soffan.
Ja, det är ju givande ;)
 
Så antagligen är det väl så att jag bara ska göra nått, som träna och sen kanske det kommer ork och motivation.
Men jag tänker mer och gör mindre. 
Mycket snack och lite verkstad här.
 
Och lite grann har jag lust att flytta, inte från kommun så långt kommer jag nog aldrig gå, men till en annan lägenhet. En mysig en. Men tror inte det finns sådana här i Kungshamn, inte en sådan jag ser framför mig. Med en liten uteplats. 
Och sen gillar jag ju ändå min lägenhet. Den är min. Den var min under alla år den inte var min.
Så får väl kanske försöka göra den mysig istället. Problemet är att jag inte vet hur jag vill ha det. Eller ens vad som är mysigt. Vill bara att den ska vara det. Och det helst för ett halvår sen. 
För ska vi vara ärliga har jag inte ens kommit i ordning ordentligt sen inflytt.
Står fortfarande saker som inte ska finnas här, saker som står på fel ställe och ett bord och matta som varken är uppackat eller utlagd. 
Planen är att det ska bli en tur till Ikea och införskaffa lite små saker. Men på nått vis går pengarna till annat.
Plötsligt behöver bilen lagas.. Plötsligt köper jag kläder, för det behöver jag ju fler.. *host'
Plötsligt behöver jag kolla synen.. (Ja kanske inte så plötsligt, det har jag inte gjort på så där fyra år eller nått) 
Plötsligt bråkar en visdomstand med mig.. 
Så mysig lägenhet ligger inte överst i prio listan. 
Men den finns på listan, den bara råkar halka längre och längre ner.
 
Nu är dock iaf bilen såpass att den gick igenom besiktningen, dock lyser motorlampan snällt fortfarande. 
Och arbetet för den lagningen och det är inte betalt än.
Nästa grej blir att ta mig till optikern. För nu är det så jag helst inte kör när det är mörk, och så kan jag inte ha det för snart är det mörkt både till och hem från jobbet. Och att gå i ide ett halvår för att jag inte vill köra tror jag inte min chef hade uppskattat ;)
Och glasögon är ingen billig grej. Om man nu inte har stora lyckan att kunna köpa ett par för 50 kr på nån mack ;) 
Eller så får jag hitta en gratis chaufför :)
 
Ja ja, nu ska jag istället lägga mig. Har tänkt göra det en timme nu ;)
Natti natt.

Kommentarer
Postat av: Carro

Buggen är ju en god början på träning i alla fall. Finns det ingen du kan träna tillsammans med? Det kanske är lite lättare då.. Eller en PT.
Ut och umgås med folk, inte bara i sotenäs. Åk i väg nån helg, Gbg, ua, vart som. Prata med minst en eller två nya människor/dag. När du kommer iväg alltså, i sotenäs e det ju inte så lätt. Ge ett leende, en blick eller ett hej.

2013-10-11 @ 08:34:31
Postat av: Helen

Gör det bara! En sak i taget och realistiska mål. Här kommer en spark i baken! ;) Och fredagar är ju en bra dag att starta på. Kram!

Svar: Ja. Jag måste. Jag ska. Nån dag.
Jezz

2013-10-17 @ 19:29:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0