Uppdatering om fiasko arbetet

Jag ville någon att diskutera möhippe grejerna med... Inte bli överkörd!
Fick ett samtal från den så kallade toastmadame förut.
Där jag inte hann yttra många ord ;)
Hon ville iaf inte bara diskutera utan hon ville berätta att hon tagit kontakt med några av tjejerna (de som bor mot Gbg och som vi väntat på att få namn och nummer till av ovanstående madame) och att hon pratat med Bella Gästis och fått prisförslag på drinkkurs och middag.
Och att de plockar upp bruden på förmiddagen och "sen tar vi en lunch, kanske i en park om det är fint väder, eller hemma hos nån". Och vi måste ju klä ut henne och leka frågesports lekar och andra lekar.
Och lät måttligt road åt att vi försöker få ihop vinprovningen. Och badgrejen lät bara bra när hon hörde priset tror jag.
Tydligen måste det vara en hel dag full med grejer.
Så där rök det lilla lugn jag övertalade mig att jag hade.

Och "hemma hos nån" var är det?!
I Hunnebo var det väldigt tydligt att vi "ska" vara och ja där bor några men inte så vi kan få in drygt 10 personer.
Hon hade ett förslag jag tyckte var bra. Det var att ge bruden en summa pengar, ta henne till en loppis och få får hon köpa sin utstyrsel själv.
Vi har Cancerfonden. Finns det en i Hunnebo med? Finns det fler?

Och när hon sa "jag tror ju ingen vill lägga mer än 1000 kr" höll jag på att tappa andan på riktigt.
Jag tycker att 500 kr är mycket att be om från folk.

Det här kommer bli fiasko och lite till.


Kommentarer
Postat av: Anonym

En sån kärring! Ni e ju två som ska hitta på tsm.

2013-03-06 @ 10:52:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0