Den där planeringen..

Sov fyra timmar inatt. Känner mig aspigg ;)
Ska nog ta och lägga mig i sängen snart igen.
Har letat lite tips inför möhippan. Jag börjar få lite panik över det.
Vi har ännu bara numret till hälften av de som ska med.
Tror vi är 10 stycken som ska vara med.
Har ännu inte fått prisförslag på vare sig vinprovning eller middag.
Vilket jag tror vår budget bara räcker till det ena.
Vi skulle troligen behövt ha en lokal att kunna göra maten själva och vara i men ja, pengarna finns inte till lokal och så mysig är inte min lägenhet ;)
Ett ungefärligt pris har vi fått på bad möjligheten men inget är spikat.
Och vet inte när det blir heller, Jessica, den andra brudtärnan, har haft den kontakten och hon fick en liten flicka inatt så det känns som hon har lite annat i tankarna just nu ;) :)
 
Jag är rädd att det ska bli ett enda stort fiasko.
 
Kom på också att vi får ju köpa med lite bubbel och sånt med.
Och kanske nått att klä henne i. Nån slöja eller nått.
Och sen är det ju inte bara middag, en lunch kan ju vara bra med.
Och sen får man ju fixa så nån kör och ha skjuts runt om.
Och som sagt så letar jag nu lite tips på saker man kan göra.
Vi ska vara här ute och det är inte det mest röjiga så här innan sommaren ;)
Så det vi just nu hoppas få ihop är:
 
* Upplockning av brud. Det sköter de två som bor runt Gbg.
* Bad med bubbel och frukt
* Vinprovning
* Joseph är med som fotograf och fotograferar hela dagen.
 
Sen är det ju middagen.. Tror inte vi har råd med att äta ute så får försöka hitta nått sätt att göra en egen.
Vi pratade på att kanske kunna ha det hemma hos Jennys mamma, så hon fick vara med på middagen.
Men där finns det katter och jag är inte ensam allergiker så det går bort. Därav behövs lokal men de flesta är ju så fula och tråkiga här ute.
 
Läste ett tips om att man tog olika bilder av bruden (vilket vi ändå kommer göra) i olika kläder och som man sen gör till en årskalender till brudgummen. Det kanske ha de varit nått.
Men ja, det kostar det med, samma med albumet vi tänkte göra till bruden med korten från dagen.
Funderar på, om man nu är i en lokal, ifall man ska göra nån form av "lek".
Ni vet alla hur jag hatar lekar men det är ju inte jag som behöver göra det ;)
 
Hon vill absolut inte gå ut och sälja kyssar och sånt, så det tänker vi inte göra.
Inte för hon hade haft så många att kyssa här ute ändå ;)
 
Jag behöver lite hjälp. Har ni nått att komma med? Nått som jag inte tänkt på? Nått jag borde tänka på?
Förslag på vad mer man kan göra eller räcker det med det vi har?
 
Snälla diskutera med mig :)

Kommentarer
Postat av: Helen

Hej du :) På en möhippa jag var på så fick vi som var med varsin månad att ta med kläder eller tillbehör för så togs kort till en kalender. Det kostar inte mycket att framkalla den. Ett annat tips är att intervjua Jenny om sin blivande man med lite snaskiga frågor och låta henne måla en bild som påminner om honom och sätta ihop i ett album med bilder från möhippan som hon kan få på bröllopet. Eller så kan alla ta med en sak som påminner er om Jenny så har ni nåt att prata om ;) Sätt på henne en slöja och ge henne i uppdrag att samla äktenskapstips kanske? Och gör middag hos dig, det är bara roligt att umgås. Var nånstans spelar mindre roll :) Kram!

2013-03-05 @ 11:53:41
URL: http://www.varvardag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0