En Jessica med lite fler "sur kärring" poäng

Och bara för att jag berättade att jag tränade så kom jag inte till Tumlaren idag.
Sen är det ju mitt eget val. Huvudet är bara en enda röra, jag ska sova tiiidigt idag.

För igår kväll och natt tyckte inte min dåre till granne att jag skulle få sova.
Hon hade fest med hög musik och öppen balkongdörr.
Det var mycket uppskattat hos mig! Det gick inte att somna i för stereon höjdes hela tiden och de hade ju så klart asroligt så de tjöt och sjöng och höll på.
Så i natt tog jag ett par stora "sur kärring" poäng!
Jag gick upp, letade upp störningsjourens nummer och ringde dit och klagade.
Fast eftersom det tog dem EN OCH EN HALVTIMME att komma hit så hann de ju sluta ha kalas.
Jag ringde tjugo i ett, för då var jag bra irriterad och trött och nästan tio över TVÅ gick dom i trappuppgången.
"Ja nu var det ju tyst här" hörde jag dom säga. NÄHÄ?! Konstigt att det hann sluta innan ni kom hit..

Så jag är trött idag! För när jag väl lyckats somna vaknade jag ju ändå flera gånger av olika ljud och tidningsbudet och nått där jag inte vet om jag drömde eller om jag faktiskt hörde dom bråka.
Antagligen gamla minnen från tidigare grannar som gjorde sig påminda.

Skatte informationsträff var vi på idag i Uddevalla. Två timmar gick det på. Gick så fort så, jag kände igen vissa saker från skolan men är ju inte såpass insatt i det som man borde vara för att helt förstå allt de pratade om.
Sen var vi på jobbet vid halv två igen så några timmars jobb hann vi med oxå.

Nu ska jag nog bara slänga mig på sängen. Kanske bara slö titta på tv. Läsa en bok. Eller rent av lägga mig för kvällen? Nej, inte riktigt än kanske. Något ansträngande ska jag iaf inte göra.
Får ta igen Tumlaren imorgon, det hinner jag nog innan de stänger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0