Jan. 16, 2012

Hur länge ska man gå egentligen innan man kommer på att man kanske kan göra saker efter "jobbet" med?
Fast när jag väl kommer mig hem från praktiken är jag trött och hamnar bara på soffan :P
Men saknar ju att ta en fika med flickorna och så.
Var inte illa att jag fick igång en disk när jag kom hem ;)
Nu är den dock klar och då ska det göras lunch inför imorgon istället.
Hurra..



Idag fick kollegan flyttat in på sitt nya egna kontor så jag fick hennes gamla plats, vilket betyder att jag fick större plats att lägga högar på och kunna rulla ut stolen utan att slå i nått, rätt skönt faktiskt :)
Fast lite saknar jag henne i rummet för att kunna fråga om hjälp och så men jag kommer ju mer och mer in i det.

I fredags ringde min handläggare på arbetsförmedlingen med så han ska komma den första februari och prata med oss. Sen får vi se hur det blir. Både jag och bossen fattade det som så att jag får praktik till 6 maj och sen har jag haft mina 6 månader som jag kan få och sen från 9 juni får den som anställer mig nått stöd från arbetsförmedlingen.. Och det vill hon ju inte vara utan så frågan är ju vad som händer den månaden där emellan? Ska jag gå arbetslös då? Det får vi se vad han säger om när han kommer.
Men det verkar ju som att det blir ett jobb.. :)
Fast man vågar väl inte hoppas för mycket.



Annars har allt varit lungt här, som alltid. Var barnvakt i lördags till Johan då Börje var iväg med mor och bror och tömde mormorns boende. Och jag trodde jag skulle få sova längre ifall jag som hemma hos Börje den natten istället för att behöva mig dit tidigt på morgonen så bedrog jag mig lite.
Johan ville inte ha sovmorgon och gick upp sju, sa hej då till Börje och spelade tvspel. Och hade han bara gjort det så hade jag kunnat sova men det var svårare när han kom och glatt skrek när han klarade en bana, fick en medalj och klarade en boss. Så till sist var det bara att gå upp.
Dock behöver han ju inte så mycket mer än att man är där och ger han mat, en kompis kom och de var på rummet och spelade till det var lunch och då var jag elak och sa att de fick göra nått annat än spela tvspel.
Så då försökte de vara luriga för då gick de ju hem till kompisen istället. ;)
Ja ja, de låtsades ju göra nått annat, och de spelade ju inte tvspel utan på datorn ;)
Själv hade jag en lugn dag med min bok, precis som jag hade planerat.
Så den läste jag ut igår på dan och fick börja på en ny igår kväll ;)
Snart har jag nog läst mig mätt gissar jag ifall jag inte lugnar mig lite :P

Men nu, lunch tillagning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0