Åhhhh!!!

Sitter och letar upp papper som jag ska ha med imorgon när jag har möte på Ifo och se om jag kan få försörjningsstöd. Nu har jag hittat och fått fram allt utom ett lönebesked från kommun från september.
Alla månader innan, när jag fått lön, finns de så fint insatta i pärmen där jag har räkningarna men inte den månaden!
Så jäkla tröttsamt. Har letat igenom lådorna flera gånger men inte hittar jag den nån stans.

Jag vill inte gå dit.. De kommer skälla på mig för att jag har använt de pengarna jag hade sparat.
Sen att de har gått till mat och busskort och shampo och sånt man behöver lär de inte bry sig så mycket om.
"Man ska planera". Ja ja, betala räkningarna och inte äta går ju det med men man orkar inte så mycket då.
Och duscha med shampo och tvål tycker jag är mysigare än att bara blöta ner sig. Även dasspapper är rätt trevligt tycker jag. Suck. Jag hatar detta.
Men det är bara att gå dit, le och hoppas hon är på gott humör.
Säger de nej så gör de. Då får jag bara råna banken, inte mer med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0