Feb. 1, 2011

*Tjoff* så var det februari..
Det går undan!

Har inte så mycket att skriva just nu tror jag men får ju försöka med en liten uppdatering iaf ;)
Jag har kommit igång och börjat läsa ur böckerna, sen hur mycket jag förstår och som fastnar det vågar jag inte säga men jag läser iaf i lugn takt för att få med så mycket som möjligt.
Vi gjorde en gruppuppgift igår och det gick på en timme, är de sådana så kan jag gå med på att ha fler.
Vi diskuterar även varje gång vi ses i skolan om hur vi ska göra med uppsatsen, men vi kommer inget närmare till att hitta på nått ämne och problem vi ska ta itu med. Men jag hoppas det släpper lite när vi haft informationen om uppsatsen nästa veckan.
Nästa vecka startar även nästa grupparbete i andra kursen. Jag hoppas det går relativt smärtfritt.
Fick även veta av läraren i tredje kursen att inget är obligatoriskt så det gör inget att jag missar vissa tillfällen då det krockar med mina "vanliga" kurser. Det var ju skönt!

Och ni har säkert legat sömnlösa över hur det gått med min lön. Jag hade fel om chefen, han hade faktiskt gjort allt som han skulle. Däremot hade det blivit fel när hon på löner la in den, hon tog fel år, så jag ska vänta ända till fredag innan jag få den. Hurra.
Och på tal om pengar hämtade jag ut min astmamedicin idag, så nu är jag 619 kr fattigare, och då var det ändå lite rabatt på det. Ännu mera hurra.
Sen kom jag på att jag har glömt lägga undan pengar till busskortet som går ut nästa vecka. Ännu lite mer hurra.
Visst älskar vi väl bara pengar?
Men men, det löser sig det går ut över räkningarna i sommar istället :P

Nu ska jag snart leta fram kläder som jag ska ha på torsdag då det är begravning.
Lika bra att leta nu så jag vet istället för att stå här i panik på torsdag morgon.
Jag vet vad jag har tänkt mig men jag vet också att det sällan ser ut så på mig, som det ser ut i mitt huvud.
Sen blir det soffan resten av kvällen, för imorgon är det skola som gäller.

Ha en fortsatt trevlig kväll.


Uppdatering: Visst var det så, det såg förjäkligt ut när det väl kom på. Tydligen har blusen krympt i tvätten. Så det blir att tänka om och hitta på nått annat.

Kommentarer
Postat av: petronella

Hoppas det går bra,trots att begravning är aldrig roligt att gå på=( Är det din killes pappa som gått bort? Har läst din blogg ett tag Börjes far. Ska tänka på dig imorgon

2011-02-02 @ 21:10:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0