Ett låååång inlägg

Ja.. Jag skulle ju skriva nått idag då ja om går dagen..

Jag sov förvånansvärt bra får jag säga på natten.
Och kom mig upp och hann iväg så jag hann med bussen.
Gick på ner över fast det går runt väggabacken så jag får plats.
Vill gärna sitta ner ;)
Åkte där med en massa gymnasie elever. Höll mig vaken till Munkedal typ, då gick det inte att hålla ögonen öppna mer.
*hahaha* Var som när man åkte buss till skolan förr. Man somnar så fint på bussen så.
Sen var det byte i Uddevalla till annan buss mot Trollhättan, och den var det gott om plats i då.
Men då höll jag mig vaken och tittade ut.
Väl i Trollhättan kände jag mig väldigt vilse, har ju inte varit där så.
Vågade mig inte på att gå till skolan så jag väntade på lokalbussen och tog den till Drottningtorget.
Och där rätt över vägen låg skolan. Stoooooor och med massa fönster ;)
Ja då kände jag mig om möjligt ännu mer vilse.. Jag visste var jag till slut hade hittat salen på en karta här på datorn så fick kollat lite på skolan och så gick jag dit jag kom ihåg det fanns en entré precis vid salen. Istället för att gå in och gå igenom en massa med massa folk ;)
Hittade iaf fram där :)
Och så gick man in och satte sig, det var som i film ;) Eller en biosalong. *hahaha*
Och där satt man sen hela dagen och lyssnade på olika folk som pratade.
När jag satt där kom jag på en massa saker man skulle kunnat skriva i bloggen men de är ju borta sen länge nu. *haha*

Det var inte helt intressant att sitta där, lärde mig inget direkt nytt..
Det de sa på dataintroduktionen, ja det visste jag ju redan det mesta eftersom jag är så nyfiken av mig och suttit och letat mig fram på deras hemsida och så..
Och den informationen jag tyckte verkade intressantast på papper, det var då inget att ha alls.
Trodde man skulle få veta lite hur det går till att plugga på högskola och tips och sånt.
Men nått sånt var det då inte ens lite.

Tjugo i två hade jag sett allt utom rektorn men han skippade jag.
Så då gick jag och letade mig till bussplatsen, vilket inte var svårt alls.
Det var bara att gå rakt fram på en gata så kom man dit. *haha*
Så där satt jag och väntade en halvtimme innan bussen gick till Uddevalla.
Och i Uddevalla fick jag vänta en timme. Men jag hade med mig en bok som jag började läsa på medan jag väntade.
Efter som bussen inte kommer från Gbg längre tänkte jag kanske de var smarta nog att komma lite innan fyra så man kan gå på bussen lungt och fint och slippa deras (gymnasie ungarna) "knöande".
Varför inte gå på en och en som vanligt folk? Du kommer på bussen ändå, den åker inte ifrån dig!
Jag fattade det inte när jag själv gick i gymnasiet och jag fattar det inte nu.

Sen på bussen hem kände jag mig som en hemsk, fet, illa luktande gamla kärring.
Inte helt kul.. Det var ingen som först vågade sätta sig hos mig, men till slut var den nån liten pojk som satte sig där.
Och han satt så långt ut på sätet att jag undrade om jag tog upp så stor plats, "nu är jag för stor för buss sätet *illgrinar*"
Tänkte jag lite för mig själv. Sen satt han vänd oxå för att prata med de bakom och sneglade på mig ibland.
Vet inte hur jag såg ut men kan inte varit vackert. Eller ... så var det just det han tyckte kanske ;)

Han hoppade iaf bort vid första tillfälle han fick, vid torp typ. Och sen satt jag ensam hela resan.
Inte fel att sitta själv, det är toppen. Men inte när det känns som att folk vääägrar sitta där ;)
Fast efter Torp tror jag (hoppas jag) att det inte fanns folk som stod som hellre suttit.
Fanns säkert folk längre bak som stod hos sina kompisar.

Sen kom jag iaf äntligen hem och ni kan tänka jag hade ont då! Suttit ner sen tjugo i sju i stort sett.
Strax innan Hovenäset började det bli riktigt illa *hahaha*
Men så kom vi fram och jag hoppade av vid Väggabacken, skönt var det att komma hem :)
Gick direkt till Börje, lånade bilen och åkte till Hunnebo hem till Carro och åt lite tårta när det var Albins ett årsdag och allt =)
Var en kort visit och sen åkte vi hem igen (jag och Johan, fick med mig honom).
Fick med mig räkor så åkte till Konsum och köpte bröd och majonäs och Johan fick köpt sina, ja vad det nu heter, sådana man blåser i och det rullar fram och låter ;).
Så lämnade jag Johan och bilen och gick hem. Packade upp och gick över till Robin och sa hej en kort sväng.
Sen hem och skalade räkor och pratade med Ramona i telen.
Räkorna var sååååå goda!! Och som jag åt =D
Tack så mycket Caroline!

Och som jag somnade gott sedan när jag la mig!
Och kände mig rätt utvilad imorse när jag gick upp.
Så nu sitter jag här, sista dagen på jobbet.. För den här gången ;)

Hoppas ni orkade läsa, fast det inte finns en bild eller nått med ;)

Kisses

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0