Jobbdravel

Ja ha.. Igår låg jag och hade saker att skriva här men då var batteriet slut på telefonen och datorn var ju ändå långt borta i andra rummet ;) Så blev inget med det. Nu försöker jag mest komma på vad det var jag tänkte på.

Tror det var om jobbet. Det blir aldrig riktig färdigt där med vad som händer med oss..
De skulle ju ha ut oss innan förra sommaren för att riva vårt hus och bygga seniorboende istället.
Det skulle helst ha gjorts veckan innan de berättade för oss och sen har det ju bara dragit ut på tiden för det inte funnits lokaler att sätta oss i och så. Nu har vi fått jätte bra erbjudande och de ska bygga nytt och det hade blivit kanon tror jag.
Men då har vi fått veta att de som skulle riva och bygga har dragit sig ur så det är inte på tapeten längre.
Utan nu är det Sotenäsbostäder som är intresserade av att köpa vårt och det huset bredvid istället.
Men kommun vet inte vad det innebär för oss som hyresgäster och vi vet ju ännu mindre.
Ska huset ut på marknaden och säljas så är min chef intresserad av att vara med och buda för att kanske köpa det själv till oss.
Det känns som om det aldrig blir färdig detta.
Jag som sett fram emot eget rum och sånt ;)
Sen händer det mer saker, det är prat på nyanställning hos oss. Så till hösten blir vi en till.
Chefen har pratat med en som ska komma i sommar och titta lite.
En gammal barndomsvän till henne, så jag kommer fortsätta vara så där 10 år yngre än de andra.
Men då borde jag väl få flytta från chefens sida? Borde hon inte vilja ha den nya nära?
Jag hoppas då det iaf.
Det går bättre, det gör det. Jag kommer ju mer och mer in i rollen med men det finns ändå gånger då hon stressar mig mer än nått annat. Som nu när vi ska göra bokslut, jag kan inte slappna av och göra det när hon sitter där. Jag vill kunna sitta ifred och fundera och få ihop det.
 
Ska även i år vara varje fredag hos en kund på morgonen, då börjar jag sex. Lagom ;)
Men det måste ju ändå vara ett litet bevis på att jag sköter mig om hon vågar släppa iväg mig så.
Ja ni ser, det är mycket jobb. Men sen är det ju nästan det enda jag gör så det är väl inte så konstigt.
Men jag längtar så till fredag då min semester jag ska ha i 10 dagar börjar. Ska bli så skönt!
Så antagligen kommer dagen imorgon kryyypa fram.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0