En sorgens dag

Fredag idag. En tung fredag för många.
Idag är jag hemma från jobbet för att snart gå på begravning.
Sandra ska begrava sin pappa och jag frågade om hon ville ha mig där som extra stöd.
Vilket hon blev väldigt glad över och gärna tog emot.
Vet ju att hon har familjen och mamma och bror där men vänner är inte att underskatta.
 
Verkar som en del tycker det är konstigt att jag ska gå, men för mig var det en sån självklar sak att erbjuda.
Även om jag kanske inget gör så finns jag ändå där om hon behöver mig.
Det känns som nått, för mig, man gör när man är nära vänner.
 
Var med och hjälpte henne duka igår så församlingshemmet är redo.
 
Och min chef sa åt mig att vara ledig hela dagen, jag hade tänkt jobba både innan och efter först.
Men jag börjar tro mer och mer att hon har rätt, för nu börjar nerverna visa sig.
Darrningar på händerna och så.
Hon har allt sina bra stunder min chef hon med :)
 
Så nu är jag färdigklädd, känner mig möjligen lite för svartklädd men det får vara så, och bara väntar på att klockan ska gå. En timme tills det börjar..
 
Mina tankar går till de berörda ♥

Kommentarer
Postat av: Caroline

Du är en bra vän. Tänker på allt. Du är guld värd. Kram

2012-11-30 @ 18:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0