Uppdatering

Och där sprang ännu fler dagar iväg sen jag skrev sist.
Det är trist när det är så men vad fasen ska man skriva om.

Har gjort ytterligare ett par bokslut på praktiken, idag valde jag dock "fel".. Det var bara rörigt och tre timmar gick utan att jag fick gjort nått kändes det som för att jag inte förstod mig på bokningarna..
Och skattekontot! Det lär vara min mardröm i alla år framöver, för det verkar vara det jag fattar minst ;)

Kräftor har jag ätit i massor med med syster och mamma :) Gott var det!
Grillat för första gången i år har jag hunnit med det med.
Och så har det varit dop till Oliwer :)

Deklarationen fick jag här om dan och blir dryga 4000 kr rikare vid midsommar.
Synd att de inte kommer nu bara, för denna månaden ekar det tomt på kontot.
Ska ha lön från kommun med meeeen för ovanlighetens skull bråkar de.
Jag ska skriva på nya papper som chefen där sa för flera veckor sen att han skickat..
Jo jo. Och tydligen har de då stoppat lönen. Eller så har han inte lämnat timrapporten, det har ju hänt förut.
Och när jag pratade med honom igår så var inte hon som sköter lönerna där..
Så vi får väl se om det dyker upp några pengar.

Försöker leta info om löneförhandlingar med för det närmar sig ju det med på praktiken..
Dock svarar inte min handledare på arbetsförmedligen på mail!
Jag vill ju veta om det löser sig de där fem veckorna eller om jag får gå arbetslös. Och om de ens ger det där bidraget i juni.
Skickade det andra mailet idag efter att ha väntat i över en vecka från det första.
Så vi får se om han säger nått. Hade han bara svarat alls hade ju det gjort mig mindre irriterad.

Idag tog jag ut en timme och en kvar av mina (minst) tre timmar övertid jag har för att hinna med att tvätta.
Känns ju rätt dumt men sen kom jag på att det har ju inte dom med att göra egentligen vad jag gör. Jag har ju ändå tiden att ta ut.
Så nu är det dax för nästa maskin. Jag hoppas det är klart innan det är läggdax ;)

Försöker fortfarande kämpa på Tumlaren med, dock fortfarande med huvudvärk som lycklig följeslagare hem.
Förutom igår faktiskt då jag hade turen att ha en fläkt blåsandes rätt på mig under de 30 minuter jag cyklade. Så hade jag bara haft en liten handfläkt att ha under resten med så hade det kanske gått kanon ;)

Så där var det en snabb uppdatering.
Nu, tvätten!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0