Uppdatering

Här händer det inte mycket..

Men jul och nyår är förbi, dock lång helg nu. Härligt!
Man blir farligt lat när man får vara ledig lite, man vill vara mer ledig ;)
Fast man är ju snabbt tillbaka i jobbandet igen när man börjar och tur är väl det.
Nu har jag varit på praktiken i två månader!
Det har gått fort. Fast ändå känns det lite som jag varit där i evigheter.
En månad kvar och sen får vi se om det blir mer praktik eller jobb eller vad som händer.
Men kvar på samma ställe tror jag nog att jag blir :)
Det verkar iaf vara hennes plan :D
Och det hade ju inte varit fel alls. Jag har lärt mig en del men har mycket kvar att lära, så jag kanske inte är helt emot någon månad till med praktik för att få gå igenom momser och sånt i lugn och ro.

Julen var lugn, julafton spenderades hos mamma som den brukar göra med familj och extra bihang.
Massa mat, massa paket och massa godis. Det brukar dock inte bli så sent så vid sju tror jag vi alla var därifrån.
Jag åkte med Börje och tittade på första Harry Potter filmen. Vi håller på att gå igenom dem alla, nu har vi de två sista kvar. Juldagen var ännu lugnare, då var jag ensam här hemma hela långa dagen. När boken var utläst så kände jag mig mer ensam än på länge. Men det gick ju det med och jag började på nästa bok istället.
Det är skönt att ha några hemma så.. Men har kommit på att det blir dyrt att köpa så borde nog börja låna på biblioteket istället..

Under veckan mellan jul och nyår var jag två dagar och jobbade på kommun, en dag var jag på torp och gjorde av med pengar men inte så mycket pengar som jag räknat med då det var mycket jag inte hittade.
Som mina byxor (leggings) jag köper, fanns inte ett enda par i min storlek. Som tur är så är de rätt elastiska så fick köpt två par i storleken under ;)

Nyårsafton var lugn den med, händer sällan något jätte spännande.
Det var smörgåstårta hos Solveig till lunch, ytterligare en Potter film, sen mat på Harrys, lagom till vi var klara där var det fyrverkerier neröver så det tittade vi på tills den sista var skjuten då bar det av och börja fixa Johans rum som vi överraskade honom med när han kom hem från sin mamma, en Potter film till och så var klockan tolv och mer tittande på fyrverkerier och sen var det bara att sova.

Johans rum blev klart och jag slutade en halvtimme tidigare på måndagen för att få vara med när han kom hem och såg detta. Han blev överraskad och mycket glad. :)
Det blev riktigt mysigt där så det var ju tur att det gick hem ;)

Och som sagt praktiken kom igång igen, det har inte gått så fort för mig denna veckan men då har jag jobbat med nya, för mig, kunder och då tar det lite längre tid men jag är ju bara praktikant ;)
Så då får det ta den tid det tar.

Sen är det inte så mycket mer som sker, jag sitter och nöter på soffan framför tvn och datorn mest. Eller ligger i sängen och läser. (Älskar att kunna läsa vanliga böcker igen!)
Imorgon har jag tänkt göra nått som jag inte gjort på evigheters evighet och jag bör göra ifall jag inte ska vara orolig över att dammråttorna ska komma och äta upp mig under sängen..
Städa.. Usch, jag blev trött bara av ordet..
Men det blir morgondagens beskymmer ;)
Ikväll ska jag bara vara. Troligen med min bok som än så länge är nått så seg men jag hoppas blir bättre snart.

Så, nu var ni uppdaterade om detta spännande liv ;)

Hoppas er jul och nyår var kanon och att året börjat bra.

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0