Jan. 11, 2012

Idag hade jag äntligen fått mig en tvättid och åkte från jobbet fyra för att kunna tvätta.
Skrev upp att jag skulle tvätta efter fyra, kommer hem hämtar första lasset och går ner.
Och ser då att någon annan satt på en tvätt bara fem-tio minuter innan!
Vad fan.. Det var ju efter fyra och min tid!
Jag ville bra gärna bara dra ut kläderna och börja tvätta men vet inte hur man stannar maskinen och hade inte riktigt modet till att göra det heller.
Men gick ner en timme efter då maskinen var klar, la kläderna på bänken och startade min egen.
Kanske denna tvättids mardör blir sur men det bryr jag mig inte om. Det var MIN tid.
Får väl se hur det ser ut när jag går ner för nästa sedan..

Annars gick det lite galet på praktiken idag :P
Dagen började lungt med besök av Sandra och Oliwer som var där och lämnade en pärm men det slutade helt galet. Jag satt i timmar och jobbade med ett företag och la in saker i bokföringen.. Tills chefen såg det och då berättade att det inte var det företaget längre, de har bytt ägare och ska in på ett annat! :P
Lite svårt för mig att veta, visste att det var ny ägare men trodde ju att det ändå var samma företag i datorn, att han tagit över allt på så vis. Vilket det inte var ;)
Så det var bara att kreditera fakturor och stryka andra verifikat jag gjort..
Detta hann jag inte klart med så imorgon vet jag iaf var jag ska börja.. Haha.
Ja ja, så länge det inte är värre fel än så är jag nöjd!

Arbetsförmedlingen ringde idag med så han ska prata med chefen på fredag och så ska de boka tid som han kommer till oss för att se vad vi ska göra sedan. Så som jag skulle tro att det blir så blir det tre månader praktik till kanske t om fyra och sedan kunde arbetsförmedlingen gå in med sånt där arbetsstöd eller vad det heter där de betalar en del av avgifterna för mig och så, så det blir billigare för den som anställer mig.
Då tindrade det allt lite extra i chefens ögon när hon hörde det.. Så det gillade hon nog.
Men vi får se vad som sägs när han väl kommer.
Han har inte så bråttom heller för det är en månad sen han egentligen skulle hört av sig ;)
Ja ja, det blir säkert bra och mer praktik är nog inte fel.
Längtar bara tills jag kan tjäna "riktiga" pengar.. Men nu hade jag ju som tur va fel och pengarna från försäkringskassan så det känns ändå okej. Fast när det blir mer riktigt kommer ju pengarna öka med ett flertal tusen. Jag kommer bli en slösa och ändå inga pengar ha i slutet på månaden ;)

Men det är ett tag kvar.. Innan dess lär väl csn börja vilja ha tillbaka sina pengar med..
Det känns inte lika kul däremot :P Men det går, det får gå.

Ha en fortsatt trevlig kväll, jag ska tvätta klart och sen sova tiiidigt.

P.S Kristina, vad har du i kycklingsalladen då?

Kommentarer
Postat av: Frun

Sallad, tomat, gurka, paprika, majs och kyckling. räcker fint!

2012-01-16 @ 15:49:39
URL: http://frutonskog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0