Feb. 19, 2012

Jag tycker fortfarande att helgen borde bestå av tre lediga dagar.
Jag kan allt jobba fem dagar men gärna tre lediga dagar helg, så dax att göra om veckosystemet?
Helgen har iaf varit lugn, som vanligt. Bara läst och sett på tv i stort sett. Kanske snart är dax att göra något annat någon helg?
Kanske nästa helg? Då är Haaks på Harrys här i hemma. Det lockar ju lite om man säger så. ;) Men får se vad som händer, kanske ska iväg till Harrys i Uddevalla och äta med. Eller så blir det bara en lugn helg på soffan.

Har tittat lite idag på synoperationer.. Tanken på att kunna vakna på morgonen och se direkt när man öppnar ögonen är ju lockande men så läskigt det låter! Flikar (nåja, en på varje öga) som ska skäras bort för att sen stirra in i en laser.. Det är nästan så det vänder sig i magen på mig bara av tanken.
Pengar kostar det ju med, men när jag får jobbet så ska jag väl kunna spara undan en del pengar varje månad så ska det väl gå. Om jag nu ens kan göra en sådan operation alls. Men läste även att det inte är ovanligt att man får fortsätta använda glasögon eller linser.. Känns ju kanske lite ovärt. Mycket som ska funderas på, mycket som ska kollas upp och som sagt. Det är ju länge kvar om det ens sker alls.
Men lite sådana där önskemål har man ju nu när man förhoppningsvis ska börja tjäna pengar till sommaren.
Att kunna spara ihop för att göra eller köpa saker som jag önskar mig. Men men, jag har ju klarat mig utan sakerna hittills så ska allt klara mig ett tag till. Men drömma får man.

Medan jag drömmer mig vidare ska jag slöa det sista av söndagen innan det blir sängen så man orkar med morgondagens arbete.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0