Sept. 13, 2011

Jag försöker läsa. Det som gör det lite svårt är att vid var tionde sida så går ögonen i kors, meningarna åker om kring och jag hittar på egna ord i texten. Som oftast inte har nått med saken att göra. Orden alltså.
Detta gör ju det att det inte går särskilt fort, det tar evigheter att läsa bara lite grann och sen att kapitlen då är så där 60 sidor långa gör det ju inte roligare. Det är sex gånger jag hinner somna!

Satt igår med den där frågan inför imorgon. Och där satt jag.
Inte ens med facit förstod jag riktigt hur det var tänkt.
Jag börjar bäva mer och mer inför tentan, för han går inte igenom hur man gör innan vi ska göra uppgifterna.
Och det tycker iaf jag är svårt! Jag kan inte bara hitta på hur man gör.
Och nu är det bara två och en halv vecka kvar till tenta med så jag får skärpa mig väldigt med pluggandet.
Läraren har skickat mail med så det är även en annan fråga vi skulle göra innan imorgon, fast den har jag inte tittat på än men lär väl vara samma där.

När jag inte läser drömmer jag lite om att ta mig en resa till Karen. Det hade varit skönt.
Fast så är det ju skolan. Kanske att jag hade vågat mig på att missa en föreläsning men jag vet inte..
Och sen är det pengarna va klart. Har lite pengar sparade och så får jag lite i lön men en del av det får jag ha till räkningar när jag inte får fullt från csn och sen vet jag inte vad soc hade gillat det om jag nu måste gå dit.. Vilket det ser ut som att jag måste eftersom det inte ramlar in jobberbjudanden.
Så det får nog stanna vid en dröm och kanske jag kan åka dit om ett par år istället.
Hurra.

Nej nu får jag väl försöka ge mig på den där boken igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0