Bara vanligt dravel

Vad är vitsen med att börja oroa mig nu över tentan.
Allt har känts rätt lugnt idag så jag har kollat igenom allt två gånger och kollat på sånt som jag funderat på.
Dock oftast utan några riktiga svar.. Så frågor på just det får inte komma ;)

Skulle det vara så har jag ju två timmar bussåkande och en och en halv timme i skolan innan tentan börjar att kolla igenom allt igen på.
Men tror det är bra för jag snurrar bara till det för mig själv när jag tänker för mycket.

Innan tentan imorgon blir det även en sista lunch med Ulrika, gott att få lite riktig mat i sig innan så kanske hjärnan hänger med på riktigt.

Var och fyllde på busskortet förut, men blev lite putt.
Jag skulle fylla på 200 för det är nästan det, det kostar att åka fram och tillbaka till Trollhättan.
Men då var man tvungen att lägga 50 kr i nån sorts pant.
Så jag fick betala 250 kr för att kunna ta mig dit imorgon vilket är dyrare än om jag hade lånat en bil!
50 kronor kanske inte är så mycket men för mig just nu är det faktiskt det.
Blir ju arbetslös på riktigt nu på måndag (det är då terminen tar slut) utan att ha rätt till akassa så behöver jag varje liten krona jag kan spara.

I värsta fall vet jag ju att jag får ta och bege mig till IFO, men det är väl kanske inte det man helst vill.
Men måste jag så måste jag, jag tänker ju inte bo ute under ett träd och äta barr.

Bortser vi från penga problemet så ser jag framemot att få ett slut på skolan och få jobba på riktigt :)

En sak jag funderar över är varför jag inte fått nått svar på cellprovet än. Två till tre veckor skulle det ta och idag är det fyra veckor sen jag var där. Kan man kanske ringa någon stans för att få veta svaret? Vänta nån dag till först kanske. Jag gissar väl att det var bra men vill ju gärna få pappret på det.

Nu är det däremot dax att gå och lägga sig så jag kommer upp imorgon. Det är skönt iaf att det inte är det tidigaste jag åker, utan åker tjugo över nio. En bra tid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0