Framtiden den framtiden..

Framtiden ja..

Den blir säkert bra :)
Jag har mycket blandade känslor i mig idag.
Glädje, för att jag på måndag börjar praktiken!
Rädsla, för att jag på måndag börjar praktiken!
Oro, för att jag nu inga pengar kommer få denna månaden och de kommande tre månaderna endast kommer få 3000 kr.

Jag är så glad och spänd över att äntligen få göra nått på riktigt. På samma gång är jag så rädd och nervös för jag kan ju inget.. Och plötsligt ska jag sitta där hos henne och göra saker. På riktigt.

Tre månaders praktik är det iaf sagt, fram till den 6 februari. 40 timmar i veckan, varav 4 timmar ska vara aktivt jobbsökande. Och ringer de från kommunen så går jobb före praktik.

Väldigt blandade känslor här som sagt. Ena stunden spritter jag av längtan till att börja, nästa känner jag bara för att gråta för man tydligen ska betala räkningarna varje månad :P


Ja just det, jag ringde till Näl idag med och frågade om svaret på det där cellprovet för nu har det gått en månad och inget svar. Och det stod i hennes dator att de hade skickat ut det den 13e oktober.. Ja ja.
Hon berättade iaf att det såg bra ut :)
Så nu slipper jag iaf fundera på det.


Kommentarer
Postat av: Frun

Men du måste ju få något boendestöd??? Vet att man gärna vill hålla sig därifrån men iblnad är det ett måste och det är ju det vi betalar skatt för, så att ingen ska behöva leva på gatan och utan mat. Så svälj "stoltheten" och knalla dig dit och begär din rätt till hjälp.

2011-11-06 @ 10:03:41
URL: http://frutonskog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0