Juli 6, 2011

Sitter just nu och väntar på att tiden ska gå. Börjar jobba om två timmar och detta är det segaste med att börja den tiden. Sittandet och bara vänta på att tiden ska gå. Andra natten av fem är det idag.
Och jag är redan jätte trött.. Men vid åtta ligger jag och sover, det är bara att hålla ut.
Kanske jag slår på stort och tar en cola och tar det på lönen ;)
Nej då, tror det går bra så fort man är där. Det har det iaf gjort de andra gångerna.
Börjar komma in i det tror jag.. Jätte fort går det ju inte men det blir gjort.

Nått annat som är mindre kul är att jag inte vet hur jag ska få in pengar i höst.
Ingen akassa har jag rätt till då jag 1) inte är helt klar med skolan pga den tentan som är kvar och 2) endast jobbat två månader det senaste året och man måste jobbat i sex månader.
Jag hade ju läst och fattat det som att pluggandet på heltid var så kallad överhoppningsbar tid vilket jag förstod det som att det då var det som man jobbade innan man började plugga som gällde. Och då hade jag jobbat över sex månader. Men tji fick jag.
Och mail kommer det med jämna mellanrum om att man inte gått vidare i uttagningen till jobbet eller att det gått till någon annan.
Så (enligt mitt anställningspapper, jag trodde ju iaf det gällde hela augusti) så har jag inget att få inkomst från efter den 15e augusti.
Hurra.
Det dumma är ju att räkningarna ändå måste betalas. Så det går inte riktigt jämt upp.

Det enda som är bra ifall antällningen tar slut den 15e är att jag får några heldagar innan tentan som är den 20e.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du får sätta upp dig som vikarie på olika ställen, hemmet, förskolor, fritids osv. Bita ihop så att du kan få in lite pengar. Vet hur jobbigt det där är. Du kanske kan få något bostadsbidrag ett par månader?? Jag försöker bara komma på något som kan få det att funka ekonomiskt. Säg till om det är något jag kan göra. Puss, älskar dig kusin vitamin <3

2011-07-08 @ 10:39:28
Postat av: Kristina

Det var jag som skrev ;)

2011-07-08 @ 10:40:20
URL: http://frutonskog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0