En dravlande uppdatering.

Nu sitter jag här igen och bara väntar på att klockan ska gå så man får åka och jobba :)
En timme kvar nu sen kan jag ge mig av, får se om det blir mycket att göra eller om det är lungt idag med.

Jag får ju erkänna att det går bra mycket bättre att jobba där än vad jag trodde.
Då tänker jag inte på själva arbetet, för det hade en 10 åring klarat och antagligen en på 7 med.
Utan tänker mer på mina arbetskamrater. Det har varit nya folk mest hela tiden och det funkar mycket bättre än vad jag trodde. Är ju inte mycket för det där småpratandet med folk jag inte känner.
Till och med med tjejerna har det gått bra ;)
Och det är ju skönt, för timmarna går ju lite fortare då när man har nån att prata med.

Denna veckan har jag två nätter kvar och sen nästa vecka är det jobb på kommun som gäller.
Vilket innebär att lördag får gå utan att sova nått så jag kanske kan få vänt tillbaka dygnet.
För jag börjar ju åtta på måndag och det är ju då jag lägger mig nu.. Men det ska säkert gå.
Hoppas jag.

Idag upptäckte jag att mina skor tydligen inte tål att användas flera dagar i veckan och vara lite blöta.
Märkte i morse när jag gick hem att jag var blöt i fötterna. Speciellt ena. Men orkade inte bry mig då, för då ville jag bara duscha och lägga mig. Fick tittat på skon förut.. Ja men då har hela sulan nästan släppt! Och det är hål i skon lite här och där. Så det var dom skorna. Och jag har ju så mycket skor så nu ska jag bara vraka och välja bland alla andra.. Eller så får jag ta det paret jag har.. Tyvärr är det hål i dom med så jag kommer få gå med blöta fötter. Och sen är det bara att slänga dom med.
Jag har allt två andra par med, men det ena är mina stövlar och de vill jag ha kvar hela och ofiskiga och det andra paret är ett par vita, hela, skor.

Fick mail har om dagen med från kommun om tjänsten jag sökte. Och det var ju bara ett "tack för du sökte men tjänsten har gått till annan sökande" och det visste jag ju redan.
Det går inte så bra det här med att börja det "riktiga" jobblivet. Men det är bara att fortsätta för vad ska man väl annars göra.

Pluggandet har jag börjat med lite smått inför tentan i augusti. Dock inte lika mycket som jag egentligen skulle göra men jag har ingen motivation eller ork. Finns ju annat att göra, som sova, ligga på soffan eller försöka fånga en fisk då och då. Men har iaf börjat och det ska nog gå bra. Jag kan, jag kan, jag kan och sånt.

Hugs Graphics


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0