Dravel

Nej här händer det inte mycket..
Undra om det bara är sommarlov eller om det är en långsam död för bloggen..

Finns inte så mycket att berätta, jag jobbar, jag pluggar, jag sover, jag tittar in i Börjes nya lägenhet.
Har varit två veckor på kommun nu men fick tre timmar om dagen denna veckan med.
Tre timmar är det bara eftersom jag även ska jobba natt denna veckan på Ekelöfs.
Sista jobbveckan på båda ställena. Sen är jag arbetslös och det är arbetsförmedlingen som gäller igen.
Omtentan närmar sig med stormsteg och det skrämmer mig.
Räknandet går bra men teorin är ett mindra bra moment. Det fastnar inte!
Och nu har jag tittat på gamla tentor och så och där verkar det vara mer teori än räkna..
Usch. Så jag får påminna mig ibland att världen inte går under om jag inte klarar tentan nu, utan det är bara att göra om. Men man vill ju bli klar när det är det sista!
Sover gör jag för det är gott.
Och tittar in i deras lägenhet gör jag för att se om det händer nått och för att de inte kommer hit och hälsar på.
Nu kommer besöken hos mig minska drastiskt när de har en stor härlig lägenhet ;)
Idag eller imorgon kommer det besked om antagningen till kurserna i höst.
Får se hur det går.
Sju jobbansökningar fick jag skickat iväg igår.
Hösten närmar sig med storm steg och jag vet inte hur jag ska kunna betala hyran och sånt, det skrämmer mig massor. Denna hösten lockar inte alls, inte mer än med att det blir svalare.

Nu är det hög tid att sparka igång mig, det ska pluggas och det ska städas.
Får hoppas jag får lyft på arslet bara och satt igång..
Men jag har ju inte ens bestämt om jag ska städa nu och plugga sen eller plugga nu och städa sen eller köra nån varannan grej.. Plugga en stund, städa ett rum, plugga en stund, städa ett rum.
Medan jag funderar på det borde jag ju kunna sitta där jag sitter.. Eller??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0