Att söka arbete

Jag funderade på en sak igår.
Att söka jobb, det är ett jäkla meck.
För nu står det nästan på alla "vi tar inte emot ansökningar via mail" och så finns det någon externlänk med nån sida där man kan skapa sig ett loggin och sen ska man lägga upp cv och personligt brev och så där.
Detta är fruktansvärt jobbigt tycker jag, speciellt när man redan gjort det på typ fem ställen innan.
Så man sitter där med inlogg på huuuur många olika sidor som helst för att kunna söka ett jobb.
Det kommer ju sluta med att man sitter med 200 inlogg på olika sidor för man sökt 200 jobb.
Och hade det bara varit att man skulle ladda upp sitt cv och brev som man har på datorn, då hade det väl inte varit så jobbigt men när man ska, på var enda en, göra ett cv genom att lägga till alla arbeten, utbildningar och så vidare då blir det rätt träligt till sist.
Började på en ny sida igår men jag gav upp till sist för jag fattade inte ens hur de ville att jag skulle göra.
Så då är det lättare att skriva ut pappren och skicka dem via vanlig post.

Sen är det ju inte nog med att man sitter där med 200 sidor utan man ska ju komma ihåg inlogg och lösen till alla dessa 200 sidor med ifall det kommer ett nytt jobb där man faktiskt, mot förmodan, ska använda samma sida för. Jag sparar alla sådana där mail man får "tack för du registrerade dig hos oss" men det är ju inte i alla sådana det står användarnamn och lösen.. Så då får man klicka på att man glömt användarnamn och/eller lösen och så får man ett mail med ett nytt som man sen ska byta till ett tredje.. Och så håller det ju på.

Jag hör ju att jag får börja med att ha nått block, där jag skriver upp alla sidor och loggin och lösen i.
Det är härligt att man kan sysselsätta sig fast man är arbetslös. (Ja ja, än är jag ju student men sak samma)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0