Hemma igen, något fattigare

Så då har man kommit hem igen efter att ha skämts hos tandläkaren.
Hatar att gå dit för man känner sig kass på munhygien.
Trots att man borstar tänderna som man ska och det slinker emellan en tandtråd ibland (ja ja, ibland är väl lite väl för sällan men det är mer än noll gånger ;))
Denna veckan har jag kört en sån där fuskt grej.
(tror man verkligen det ska hjälpa)
Iaf så då har jag använt tandtråd varje dag.
Trots det säger han att det fanns (urk) mellan tänderna?
HUR dålig är jag på att använda tandtråd då??
Och borsta?
Pinsamt ju.

Fick lagat två hål.
Ett visste jag ju och var precis som jag misstänkte en lagning som ramlat bort.
Det andra satt visst i närheten av det.

Sen hade jag inga mer hål men när man låg där och han sa siffror högt och lågt så lät det inte särskilt positivt om man säger så.
Men men.
Fick erbjudande om sån där försäkring med.
Men sa att jag får fundera på det, för det är ändå pengar som ska ut varje månad.
Och ja, fattig student som man är så vet jag inte om jag har de pengarna att lägga ut just nu.
Visst det är "bara" 140kr. Men för de pengarna kan man få mycket mat om man handlar på rätt sätt.
Men får väl fundera och se.

Det jag ska införskaffa är iaf Flux.
Men det får bli på måndag när apoteket är öppet.

Nu får jag väl spendera resten av lördagen med min bok.
Hurra.
Avundsjuka eller hur?  ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0